Jeg har en tag heuer formula 1 quartz klokke som jeg hadde inne på service rett før sommeren.. Den er 5-6 år gammel og hadde ikke hatt den inne på service, men så leverte jeg den inn for batteriskift og da hadde det såklart skjedd noe med batteriet. Det hadde lekket noe batterisyre så de måtte fikse dette og kunne ikke garantere at det ikke hadde gått inn i selve "urverket", men dette ville jeg merke hvis den stoppet å gå.... Han rådet meg ihvertfall til å levere inn klokken hvert 3 år uansett om ikke batteriet hadde gått..
Trodde de fleste quartz-verk var av bruk&kast typen? Kan vel uansett ikke være den store utgiften hvis det må skiftes
allikevel kom det vel bare på en 1100 kroner.. Kan ikke akkurat sammenlignes med andre servicer... gleder meg til å bytte ut klokka mi til noe mye bedre![]()
Tror nok heller jeg hadde kassert Certianen og kjøpt noe noe nytt straight away framfor å spandere 1100 spenn på en beater med quartz-verk
Konas Seamaster måtte inn etter 3 batteribytter på 2 år. Ifølge urmaker var dette et tegn på at det måtte tas en service.
Fikk beskjed om at urverket måtte byttes, og med en polering og noen nye visere og vips så hadde jeg betalt like mye som jeg ga for den i sin tid.... Vet ikke helt alderen på denne, men kan tippe 10 år.