Hei! Er ny på forumet her men kan ikke se noe om dette her inne fra før
Jeg har en rolex sub U serial ('98) uten papirer. Er det noen som vet hvordan man kan få service på denne? Bjerke rører vel ikke klokker uten papirer lengre?
Service på Rolex ligger vel på ca.4500++, er det ikke?
Lervik tar 300,- for prisoverslag på service, om du ikke tar servicen.
Service på Rolex ligger vel på ca.4500++, er det ikke?
Lervik tar 300,- for prisoverslag på service, om du ikke tar servicen.
Jeg fikk oppgitt 6k ink polering hos Bjerke.
Det var dyrt? Trodde også det lå på 4500kr. Bjerke tar vel litt ekstra som vanlig?
Ja, reagerte på det jeg også. Nå er det riktignok en veldig gammel klokke, men prisen fikk jeg av selger, ikke urmaker.
Jeg droppet Bjerke da avstanden mellom butikken er for stor. Dette gjør oddsen for at beskjeden om å ikke bytte visere, polere kassen osv ikke kommer frem ble for høy.
Du kan levere den inn hos Briljant på Frogner og la Claus (husker ikke etternavnet) ta den. Han er godkjent Rolex urmaker så du er i gode hender. Tror det er en del billigere enn Bjerke.
Ja har faktisk vært innom der. Tenker slik at hvis klokken ikke trenger å få byttet noen deler, men kun bytte av olje, rensing osv. så er det best å gå til urmaker selv. Men trenger man ny bezel, visere o.l. så lønner det seg å gå til AD som sender klokken til Rolex som har lett tilgang til alle deler?
Du vil ikke ha nye visere og bezel
+ 1 hold klokken så original som mulig.
Det jeg vil også derfor jeg tenker det er lurere å sende klokken til service hos urmaker, da det er rimeligere og man slipper risikoen med at deler kan bli byttet ut hos Rolex. Antar det er forskjellene mellom å sende klokken inn på service til Rolex vs. urmaker?
En norsk AD vil svært sjeldent sende klokken din til Rolex. Service tas av AD selv, og deler har de enten på lager, eller de bestiller fra Rolex ved behov.
Personlig har jeg brukt både Bjerke, Lervik og uavhengige urmakere. Fungerer greit med alle, så lenge man er klar og tydelig på hva man ønsker (og ikke ønsker).