Servicedokumentasjon

Medlem
3. april 2011
Sted
New Jersey, USA
Jeg vet ikke hvor vanlig det er med dokumentsjon på utført service, men da min gamle Oysterdate kom tilbake etter et fire måneders opphold hos Bjerke fulgte det ikke med noe som helst.

Her er det en som hatt service på sin Great White. Et eksempel til etterølgelse for AD'er. Eller?

Timkeeperforum

Fiffig!:)
Man må nok fortsatt klare seg med en papirmessig og ikke fotografisk bekreftelse på sådan. Går nok enda en stund før dette kan sies å være noen form for SOP.

Ganske kult, men ærlig talt ikke en tjenste jeg sånn helt uten videre ville ha sagt meg villig til å betale for ;).

Jeg har en følelse av at det man ser her er et resultat av et tungt arbeidsmarked hvor man ikke nødvendigvis har et belegg på 100% og har mulighet til å fylle dagen med ting som egentlig kun skaffer fornøyde kunder.

Normalt sett ville man jo ha måttet betale timeprisen for det der, si et par timer med en norsk urmaker og servicen er fort et par tusenlapper mer...

Misforstå meg dog ikke, jeg synes det jeg får fra Bjerke etter en service på Omega i beste fall er litt trist og skulle gjerne hatt mer, men ikke 55 sider med dok....

Tidemann har vel sendt bilder av klokker mens de er på service for å oppdatere kunden. En gest jeg hadde satt veldig pris på hvertfall.

Tidemann har vel sendt bilder av klokker mens de er på service for å oppdatere kunden. En gest jeg hadde satt veldig pris på hvertfall.

Ja jøss, slikt er bare trivelig og absolutt et pluss i boka!

Jeg tror bare at å sette sammen 55 sider med dokumentasjon for en normal service kan bli noe i overkant mtp tidsbruk. Vet ikke med resten av dere, men vi har timer for å skrive dok som en del av tilbudene vi leverer fra oss...

Det er riktig!
For min del fikk jeg meget hyggelig oppfølging på den måten, både via sms og mms. Og med det et sjeldent innblikk i min Zenith Grande Chronomaster GT, og det utsøkte El Primero Calibre 4001.

Virkelig flott å "se" håndverket som utføres.

55 sider er jo drøyt, en litt moderert utgave av den boka der hadde jo vært en allright dokumentasjon som ikke nødvendigvis hadde tatt så lang tid. Feks 5 bilder av jobben og verket osv, og en detaljert beskrivelse over hva som er gjort.

Det er riktig!
For min del fikk jeg meget hyggelig oppfølging på den måten, både via sms og mms. Og med det et sjeldent innblikk i min Zenith Grande Chronomaster GT, og det utsøkte El Primero Calibre 4001.

Virkelig flott å "se" håndverket som utføres.

Tidemann, broren, han som drev på Fagernes, sendte bilder på MMS. Han tok mye av servicen for Tidemann i Oslo. Jeg var ofte innom og beskuet herlighetene, så kanskje jeg har sett urverket ditt IRL - eller i det minste på bilder. Han viste meg mye flott og jeg vet at han i alle fall ved en anledning viste meg et flott El Primero-verk.

Det sagt, så kan man vel fastslå at det blir litt i meste laget med 55 siders dokumentasjon. Men jeg savnet litt dokumentasjon fra Bjerke. Bare noen ord på fakturaen hadde vært hyggelig.

Det sagt, så kan man vel fastslå at det blir litt i meste laget med 55 siders dokumentasjon. Men jeg savnet litt dokumentasjon fra Bjerke. Bare noen ord på fakturaen hadde vært hyggelig.

Bare serienummeret på klokken det er snakk om hadde vært trivelig.

Det hadde tatt dem to minutter å lage en løsning som ser bedre ut enn dagens...

Eneste dokumentasjon jeg fikk hos bjerke når jeg hadde en Omega Constellation inne til service på slutten av 90 tallet, var at en med parkinson hadde gravert inn et nr på baklokket. Dette var vist i følge damen i kassa vanlig praksis og jeg var den første som hadde stillt spørsmål ved denne handlingen så lenge hun hadde jobbet der.

Jeg fikk et servicekort av Lervik som beskriver hva som er gjort og tidspunkt for servicen. Samt et hefte fra Rolex der hele serviceprosessen beskrives. Meget fornøyd.

Jeg fikk et servicekort av Lervik som beskriver hva som er gjort og tidspunkt for servicen. Samt et hefte fra Rolex der hele serviceprosessen beskrives. Meget fornøyd.

Jepp, fra Lervik og fra Askeland. Tror det tar dem et par-tre minutter, men ser staselig ut ;)

Bak på min Sea-Dweller er det risset inn et lass med service referanser uten at det plager meg nevneverdig. Sist jeg plukket opp den fra Bjerke hadde de vaert flinke og spesifisert reperasjonene som var gjort på fakturaen. Jeg fikk også med utskriften fra nöyaktighets testen og en 5 bar trykktest. Jo mere dokumentasjon jo bedre IMO:D

DSCN0543.jpg

Risser de inn i selve kassa eller innenfor baklokket? Jeg har ikke ønsker om innskripsjoner på kassa ihvertfall!

I gamle dager risset de alltid inni baklokket. En dato og noen initialer.

Om noen hadde risset utenpå baklokket på en av mine ville jeg bedt om nytt baklokk.

Risser de inn i selve kassa eller innenfor baklokket? Jeg har ikke ønsker om innskripsjoner på kassa ihvertfall!

Siste Rolexen jeg fikk tilbake fra Bjerke hadde foruten kvittering utskrift fra timegraphen. Hadde vært kjekt med f. eks serienr på kvittering så man ser hvilken klokke det faktisk gjelder. Når man betaler 4-6000 kroner for en service hadde det i grunnen vært ålreit med noe ala "dette har vi gjort med Deres Uhr".

De risser det inn på baksiden av "luggsa".... Så jomfrudommen ryker på første service:mrgreen:

Spøk til revolver, jeg hadde en Breitling på service hos fabrikken i Sveits. De risset inn et ref. nummer
midt på baklokket, husker at jeg reagerte litt på dette.