Servicedokumentasjon

Eneste dokumentasjon jeg fikk hos bjerke når jeg hadde en Omega Constellation inne til service på slutten av 90 tallet, var at en med parkinson hadde gravert inn et nr på baklokket.

Eventuelt parkinsonmannens oldebarn. En besynderlig praksis.

Et par custom graveringer fra Bjerke på Exploreren:

IMG_1728.jpg

IMG_1724.jpg

Hva er dette for en tullete praksis?

Jeg var innom Bjerke for å spørre om de kunne sjekke om en brukt Rolex jeg hadde hatt service den siste tiden. Eneste han kunne fortelle meg der og da var at de IKKE hadde hatt den på service, for da hadde det stått et nummer på den ene lugsen. Ikke veldig fristet til å levere klokken til service da hvertfall.

Minute_repeater; du er jo bilmekaniker, er dette vanlig praksis på biler også? En liten gravering på fører døren :p

Biler har jo servicehefte, hvorfor ikke ha det på eksklusive klokker også?

Hver service med en beskrivelse av de mest vanlige operasjonene.

Ap'en min har servicehefte..

Praksisen til Bjerke med å "gravere" (ripe) inn et refnr på lugs er jo hærverk.

Hva i alle dager har fått dem til å tro at det der er ok?

Aldri Rolex service hos Bjerke altså.

Hørtes ut som en meget merkelig praksis med innrising av rep/service nummer på ørene på klokken! En slik vil IKKE jeg ha! Vet mange urmakere gjør det på innsiden av bakloket, og det synes jeg er greit nok da det ikke er synlig og det skader heller ikke klokkens utseende eller verdi:)

Et servicehefte er jo vel og bra, får de som tar vare på det, dessverre er det nok mange som ville miste dette etter hvert.. Derfor er nok den beste løsningen en liten innrising på innsiden av bakloket for både urmakeren og oss. Men liker godt de merkene og urmakerne som fyller ut et lite service hefte i tillegg, slik som bla Lervik og Askeland gjør på Rolex:) Er vel noen som gjør dette på bla Breitling også!? Enda mer eksklusive produserer regner jeg også med har en form for servicehefte:)

Minute_repeater; du er jo bilmekaniker, er dette vanlig praksis på biler også? En liten gravering på fører døren :p

Nei, det får holde med alle de andre utilsiktede ripene og bulkene vi påfører biler ved service:p

Men som sagt, disse inskripsjonene på Rolexene mine plager meg ikke nevneverdig. Men hvis Bjerke
hadde satt risse-nåla i AP`n min hadde det blitt rabalder.....