Serviceopplevelse hos Swatch

Medlem
18. aug. 2008
Sted
m
Min samling har en stund nå inkludert 3 stk Omega som jeg har blitt ganske glad i.
De ble kjøpt på bruktmarkedet som vanlig, og ingen av de hadde fått service med en snittalder på 8 år.
Jeg er godt kjent med forebyggende vedlikehold, men akkurat når det gjelder klokker har jeg hatt en "if it ain't broke, don't fix it"-mentalitet.
De gikk ikke dårlig på noen måte og de så ganske fine ut i fisken. Egentlig perfekte bruksklokker for meg - ikke for dyre, og allerede med noen små skjønnhetsfeil som gjør at jeg kan bruke de uten å overbeskytte håndleddet.

Likevel fikk jeg det for meg at de kanskje fortjente litt mer oppmerksomhet og omtanke.
Swatch Nordic sendte meg ferdigfrankert emballasje og klokkene gikk inn for prisoverslag. Prisen var spiselig og jeg ga tommel opp.
Prisene er forøvrig på nett, så det er lett å sammenligne med lokale urmakere.
OMEGA Watches: Complete maintenance service prices

Nå hadde jeg en Seamaster Quartz inne hos Swatch for noen år siden som ikke hadde blitt polert skikkelig opp. Jeg sendte da en mail til Swatch der jeg ba om å få bekreftet at klokkene faktisk ble satt tilbake til fabrikkny finish. Hvis ikke dette kunne ordnes ville jeg droppe hele greia. Fikk sporenstreks beskjed om at klokkene ble sendt til Omega i Sveits for nytt prisoverslag.
Etter mer venting og nok en bekreftelse fra meg om å sette i gang fikk jeg i dag klokkene tilbake. Å si at jeg er fornøyd er en solid underdrivelse.

CIMG2346.jpg

CIMG2347.jpg

CIMG2348.jpg

CIMG2349.jpg

CIMG2350.jpg

CIMG2351.jpg

CIMG2352.jpg

CIMG2353.jpg

CIMG2354.jpg

CIMG2355.jpg

Fikk med litt utskiftede deler også:

CIMG2356.jpg

CIMG2357.jpg

CIMG2358.jpg

Litt wristies:

CIMG2359.jpg

CIMG2360.jpg

CIMG2362.jpg

Av kuriosa:
Kassen på PO'en ble omtalt som "ødelagt". Ser jo strøken ut nå :)
Viserne på SMP ble byttet ut. Ikke så for Speedmaster og PO.
Jeg trodde at PO'ens urverk 2500C skulle bli oppgradert til 2500D, men delelisten viser at dette ikke er tilfelle.
Hadde håpet på et nytt plastsertifikat for hver klokke, og kanskje et serviceetui. Men en god kvittering gjør jo samme nytten.
Gummireimen jeg fikk til SMP var ikke billig, selv om den kom rett fra kilden.

Redigert:
Grattis med 3 "nye klokker"!. Har inntrykk av at Swatch har dyktige folk for å utføre service, og det er nok helt klart dit min speedmaster blir sendt da den tid kommer! :)

Fint og se at flere har gode opplevelser med Swatch! Hadde selv inne en Po Chrono nylig og fikk den tilbake 100% strøken! Storfornøyd med jobben de gjorde :)

Skiftet også ut noen deler som var ødelagt i kronografen uten ekstra kostnad.

Redigert:
Ser strålende ut.

Gikk dette sabla fort, eller hadde du allerede klokkene inne da jeg la ut bilder av min 2254 for noen uker siden? (Jeg er for øvrig også svært fornøyd med resultatet på min klokke.)

Ser strålende ut.

Gikk dette sabla fort, eller hadde du allerede klokkene inne da jeg la ut bilder av min 2254 for noen uker siden? (Jeg er for øvrig også svært fornøyd med resultatet på min klokke.)

Det gikk nok ikke veldig fort er jeg redd. 3 måneder fra start til slutt. Men da hadde de vært på tilstandsvurdering først hos Swatch og så hos Omega i Sveits.
Omega brukte om lag en måned når de først satte i gang jobben, godt under hva de hadde estimert (7 uker).

Hadde min Speedmaster Day-Date Chrono inne i 5 uker, og fikk den tilbake igår. Gjort nydelig arbeid, da jeg var litt i samme situasjon. 7 år uten service, så var det virkelig på tide. Skiftet låsen på den også - så nå er den strøken.