Setter stor pris på innspill og litt veiledning

Medlem
6. nov. 2011
Innlegg
2.111
Hei :)

Etter nå å ha vært her inne en stund, lurer jeg på om jeg holder på å gå i en slags psykose...:eek: Det går side opp og side ned, time på time natt og dag. ;)

Interessen har alltid vært der men kunnskapen har uteblitt inntil nå, (fortsatt en novise), så det hele startet her da med denne mekaniske overbevisningen ja det er nesten som et slags dop så å si. Gjorde kort prosess og klinte til med en black monster, hvilket jeg ble svært fornøyd med!! :mrgreen: Etter det klør det og brenner det kjøpefoten det er såååå vanskelig å beherske seg. :roll:

Vel, så nå har jeg falt helt for Omega speedmaster og siden jeg miss i steden for en mister så går peilingen inn på reduced. Har sett på den Tore kjøpte til sin HELDIGE kone. SUKK!!!:roll:

Har prøvd å by på noen hos sabashioyakiz1 som er nevnt her inne som en trygg kar, men jeg synes de har gått litt for høyt i pris. Hvilken prisklasse synes dere det er rimelig å slå til med?

Mener å ha lest her inne at verdien på den ligger på en ca 5500- 7000,- men de som han har lagt ut på ebay har gått mye høyere så rundt regnet med frakt og moms i norge koster det fort en 10.000 - 12.000...

Det jeg ønsker meg er et nytt litt finere kronograf ur som kan kle min nette lanke, og som ikke koster mer en en ca 10k
Monster'n ser bra ut på meg men den er som den heter et monster, men det jeg ønsker er en ur som blir litt mer lekker på mitt nette håndledd. ;)

Så har dere noen inspill og råd til meg? Har dere noen plass for en jente som meg her på asylet? :oops:

Takker for alle svar!

Mvh
Rambutan
 
Uten å ha noen gode tips om nette mekaniske kronographer må jeg bare få skyte inn at det er all plass i verden her inne til deg; du kan få sitte i midten om du vil :)
 
Reduced er jo den litt "utskjellte" Speedmasteren. Automatikk, og størrelsen er ikke mye populært hos alle her inne :) Selv har jeg en Reduced, og bruker den titt og ofte. Ett elegant ur som passer til mange anledninger! Ja, 38mm er litt for lite til meg egentlig, men det funker.

For en typisk jente vil nok størrelsen være perfekt!
 
Her er det god plass, så det er bare å stige på å begynne å prate.
Noe du forsåvidt alt har gjort, med godt resultat! :p

Med tanke på pris så er jeg litt usikker. Har ikke sett så mye på de automatiske utgavene av Speedmasteren. På generelt grunnlag ville det ikke overraske meg om prisene for disse er lavere i Norge enn på ebay, men samtidig må jeg innrømme at 6-7000 hørtes kanskje lavt ut for mine øre.

Kan forresten bekrefte at Speedmasteren til Tore's kone ser bra ut, også på hennes hånd. Så det er bare å kjøre på! Er sikkert på at han snart sveiper innom denne tråden og kommer med noen gode råd i forhold til priser og forhandlere. :)
 
Takker for respons og jeg sitter gjerne i midten;)

Ja jeg har lest litt om at reduced er litt utskjelt pga verket inni og plasseringen på skiva, men så er det vel ikke så mange andre alternativer i den størrelsen?
Det viser seg jo også at de som eier en er svært fornøyd! Så Adio du må gjerne pipe ut hvis du føler den blir for liten hehehe. :p
Synes selvfølgelig at omega planet ocean chrono er fantastisk vakker i den lille versjonen, men for første nye er den litt høy pris på for meg.

Dame speedyene er jo ikke bra....:???: Hvorfor lager de så håpløse klokker for damer? Det er da jeg synes det er urettferdig at jeg har så små håndledd hehehe.:p
 
Har du sett på Breitling Heritage 38? Den fåes i litt forskjellige varianter med forskjellige farger og remmer. Er forøvrig 38mm

soh_pair_02.jpg


breitling38blue.JPG


superocean_heritagesm_01.jpg



Det er ikke chrono, men om du ser på PO så er vel ikke det et krav?

Ellers kan det være du kan gå med en Seamaster i standard størrelse. De oppleves ikke sååå stort på armen.. Har du prøvd?

Rolex Sub? Rolex Oyster Perpetual 36mm herreur?

Mulighetene er mange. Problemet er bare å finne dem. ;)
 
Har du sett på Breitling Heritage 38? Den fåes i litt forskjellige varianter med forskjellige farger og remmer. Er forøvrig 38mm

soh_pair_02.jpg


breitling38blue.JPG


superocean_heritagesm_01.jpg



Det er ikke chrono, men om du ser på PO så er vel ikke det et krav?

Ellers kan det være du kan gå med en Seamaster i standard størrelse. De oppleves ikke sååå stort på armen.. Har du prøvd?

Rolex Sub? Rolex Oyster Perpetual 36mm herreur?

Mulighetene er mange. Problemet er bare å finne dem. ;)

Har sett litt på Breitling men jeg synes helt ærlig at breitling er litt glorete... :p uten å tråkke noen på tærne.
Ingen must at det skal være Omega, men synes de har mye fint design. Akkurat nå så er ønsket sterkt om en chronograph!! :mrgreen:

Nei har aldri prøvd en speedy på armen.... men når jeg kan fortelle deg at jeg alltid er på siste hakket eller skulle ofte hatt fler hakk på remmene så ja det er ikke store leddet for å si det sånn haha ;)
 
Jeg står fast på at Reduced nok er en klokke du vil like, dersom du ikke er over-snittet interessert og bryr deg om hva som driver uret :)

Men den Breitlingen bør du jo definitivt også sjekke ut, jeg har aldri sett den i 38mm, men jeg har veldig sansen for 46!
 
Jeg trodde et øyeblikk at det var søsteren til Espen som var kommet inn i varmen:D

Hvis du ser på litt eldre klokker kan du finne mange strøkne kronografer i relativt små størrelser. Speedmasteren er fin den, men som de sier her så er det ikke den mest populære utgaven du har lagt din elsk på.

Jeg oppfatter det slik at du skal ha deg en kronograf og da er gammelt jernskrap med krone på skiva ganske uaktuelt ;)

Her kan du kikke deg litt rundt:

http://www.chrono24.no/omega/pilot-...ch&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

http://www.chrono24.no/omega/seamas...ch&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Tror forresten ikke at en "standard" Speedmaster blir for stor. Den er egentlig ganske nett på armen. Og du har jo en nett arm, ikke sant:D
 
Har sett litt på Breitling men jeg synes helt ærlig at breitling er litt glorete... :p uten å tråkke noen på tærne.
Ingen must at det skal være Omega, men synes de har mye fint design. Akkurat nå så er ønsket sterkt om en chronograph!! :mrgreen:

Nei har aldri prøvd en speedy på armen.... men når jeg kan fortelle deg at jeg alltid er på siste hakket eller skulle ofte hatt fler hakk på remmene så ja det er ikke store leddet for å si det sånn haha ;)

Jeg har solgt min, så mine tær er trygge! ;)

Er enig med deg, Omega har mye flott design og framstår som ekstremt mye for pengene til tider.
Det finnes jo litt forskjellige mer dressy ur fra Omega. AquaTerra f.eks. Sett på disse?

Med tanke på remmer får man kjøpt andre på nettet som er mindre. Det er jeg glad for. ;)
 
Velkommen skal du være. Det er ikke flust med jenter her akkurat, men de er hjertelig velkommen. Kan jo titte litt rundt etter mindre chronographer for deg. Vet Jaeger Lecoultre har en lady master compressor som er sykt nydelig. Men den koster jo litt mer, så det får bli litt seinere..(noen måneder)
 
Aqua terra har jeg kikket på de er flotte, og JLC er også fantastisk men de er litt høyt for meg i pris.;)

Leste litt på tråden her inne angående hvor mye man skal legge av lønna i potten, og stemmer for 10% av årslønna. Så med min gryende galskap ønsker jeg litt mer spillerom ved første mer "eksklusive" ur. Sånn at jeg ikke ryker før i februar på budsjettet og blir gal resten av året for hva man vil ha. ;)

Minuteman : Takker, men kjenner at jeg har ikke blitt tilstrekkelig marinert for så vintage stil ennå. :)

La oss si jeg vant i lotto eller arvet i neste uke, ja da hadde jeg gått for
http://www.urverket.no/images/medium/gh/glashutte-original-senator-39-31-45-42-04_MED.jpg
http://www.urverket.no/images/medium/op/omega-planet-ocean-222.32.38.50.01.001_MED.jpg
http://www.urverket.no/images/medium/qr/rolex-submariner-116610LV_MED.jpg

og disse for de er helt rå samma da om de hadde vært for store :mrgreen::mrgreen:
http://www.urverket.no/images/medium/qr/Q183T770_MED.jpg
http://www.urverket.no/images/medium/ij/jlc-master-compressor-177.84.70_MED.jpg


Så da skjønner dere kanskje litt stilen om det er noen? :roll: hehehe
 
Jeg har solgt min, så mine tær er trygge! ;)

Er enig med deg, Omega har mye flott design og framstår som ekstremt mye for pengene til tider.
Det finnes jo litt forskjellige mer dressy ur fra Omega. AquaTerra f.eks. Sett på disse?

Med tanke på remmer får man kjøpt andre på nettet som er mindre. Det er jeg glad for. ;)


Det er jeg også, det er utrolig hva en ny rem kan gjøre med klokke eier og utseende!! :D
 
Hadde det ikke vært for GO'en hadde jeg sagt du likte sportslige ur med litt særpreg. :p

Rolex Explorer II eller Explorer? Ikke at de har noe særlig særpreg.. Men størrelsen er rett.. :p
 
Hadde det ikke vært for GO'en hadde jeg sagt du likte sportslige ur med litt særpreg. :p

Rolex Explorer II eller Explorer? Ikke at de har noe særlig særpreg.. Men størrelsen er rett.. :p

Du har igrunn litt rett i det, men med tiden ser jeg også at clean look er nydelig også.:)

Rolex skjønner jeg er hot her inne hehehe, jeg liker den grønne! Synes de blir litt "gubbete" og kjedelige meeeeen må inrømme at de blir bedre og bedre ved 2 og 3 inspeksjon. :p
Liker godt at man kan skifte fra lenke til rem så man ikke blir bundet til lenke og nato. ;)
 
Rolex er hot her inne ja, det er det. Jeg fikk nettopp min første, så er ikke så påvirket ennå. Liker jeg å tro. :p

Det er vel helst det at de fleste Rolexer har en størrelse som nok kunne passet deg veldig bra! :p
De fleste sportsmodeller med særpreg er også store.. Det har hvertfall ødelagt for meg flere ganger..
 
Rolex er hot her inne ja, det er det. Jeg fikk nettopp min første, så er ikke så påvirket ennå. Liker jeg å tro. :p

Det er vel helst det at de fleste Rolexer har en størrelse som nok kunne passet deg veldig bra! :p
De fleste sportsmodeller med særpreg er også store.. Det har hvertfall ødelagt for meg flere ganger..

Jaaaaa det er det der altså....:oops:

Men rolex er kjedelig, jeg vil ha knapper man kan trykke på!!! Blir aldri voksen :p Jeg må vel slepe rundt på en kloss da for å bli fornøyd hahahaha!!

Siden dere sier at den normale speedyen ikke er så stor så blir jeg veldig fristet av denne her da, man kan se fra baksiden også! :eek: http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?9567-Min-f%F8rste-Omega
 
Det er bare å prøve..

Jeg hadde Omega PO en stund, den traff smertegrensen min rimelig bra. 42mm versjonen altså.

Nå som jeg har hatt mindre ur en stund, siste jeg kjøpte er bare 36mm, så virker nesten Seamasteren (41mm) litt stor når jeg tar den på. Så hva man er vant med har veldig mye å si. Det kan nok de fleste her skrive under på uansett hvilke størrelser de pleier å bære.


Hadde jeg vært deg ville jeg funnet et ur du likte. F.eks den originale Speedmasteren om det er en du har sansen for. Kjøpe den, hvertfall prøve den, og se hvordan det går. Om du er flink og finner gode bruktpriser er det ikke nødvendigvis store tapet du trenger å ta for å bytte litt.