Shopping i New York

Medlem
29. april 2008
Sted
_
Hey folkens...
Nå er jo julen rett rundt hjørnet og jeg vurderer en lite tur over dammen for å hente noen "julegaver".

I den forbindelse lurer jeg litt på hvilke anbefalinger folk har til diverse A.D I New York.
Jeg KAN være dum nok til å handle en klokke der borte for å prøve et lite "videresalg" hjemme. Noen som har noen formening om dette? Lønnsomt, anbefales?

Nå har det seg slik at at min "holy grail" er Zenith... Men ser ikke ut til at de så populære å kjøpe. (ref:finn.no) Siden min økonomiske situasjon ikke forsvarer at jeg skal kjøpe OG beholde en Defy Open, tenkte jeg å kjøpe et annet merke for å kanskje da lettere selge den igjen...

Nå er det jo selvfølgelig veldig forskjellig hvor stor avanse (prutnings monn) forhandlerne har på de forskjellige merkene, som igjen vil begrense en evt fortjeneste.De merkene jeg kunne "tenke" meg var lettere å få solgt var Rolex, Panerai og IWC...
Noen som har noen formening rundt dette? Evt noen modeller som er "bedre" enn andre..
Ser for meg EVT å handle for rundt 20-40.000.

Forresten noen på forumet som "trenger" noe der borte? ;)

Ta en tur også til Wempe på Columbus Circle, til venstre for inngangen til Mandarin Oriental/kjøpesenteret.

IMO en butikk med hyggelig betjening og ikke et halvgalt utvalg. Tourneau Time Machine som nevnt over er vanvittig stor, men betjeningen er ikke alltid like imøtekommende.

Uansett er det en ypperlig anledning til å sanke litteratur som kan sikre overvekt på retur ;)

Etter at du har vært på Wempe og Time Machine kan du stikke innom Fiorello's for en meget god pizza. Den ligger fire kvartaler oppover, ca. 63. gate og Broadway.

Tiramisuen kan også anbefales, men kombinasjonen med øl er selvfølgelig ingen innertier! 8)

IMG_2546.jpg

Wempe ligger rett bak meg her :)

IMG_2552.jpg

Det kan også være greit å sjekke hvilke merker som har egne butikker. Piaget, Panerai, m.fl. har egne, rendyrkede butikker som neppe er å forakte.

Som alltid er klokker et skikkelig tvilsomt investeringsobjekt. Skal du tjene penger på det avhenger det av en god porsjon flaks!

God tur!

Anbefaler Cellini i Madison Avenue, eller på Waldorf-Astoria. Førstnevnte er min absolutte favoritt i NY.

Slenger meg på DJM og opplevde også betjeningen på Tourneau Time Machine som lite imøtekommende. Butikken oppleves heller ikke som så raffinert som Cellini og Wempe. Time Machine er verdt et besøk, men har jeg valget, ville jeg tatt businessen min elsewhere.

Takk for mye bra info folkens!

Har sjekket den siden til Tourneau, og SYKT mye de hadde der! :eek:
Vil tro jeg kan bruke en hel dag der ja.. hehe. MEN.. Jeg syntes ikke prisen deres var noe spesielt bra... :roll: Sammenliknet U-Boat, Zenith og Rado. De prisene var ganske like Norge. Så ser ikke ut som man gjør de største kuppene her nei.

Får ta turen innom Cellini og Wempe for å høre hva de har å tilby. ;)

Sånn alt i alt virker det som litt "far fetched" å gjøre en fortjeneste der borte altså. 8)
Vil kanskje tro at markedet her er så stort at de sjeldent gir gode rabatter. Har gode erfaringer med både Italia og Dubai, så spørs om jeg ikke venter til Dubai i februar, litt lettere å gjøre kupp der :!:

Så spørs om ikke det bare blir litt sportsutstyr og en Optoma HD20 prosjekor i julegaveposen denne gang.. :)
Drar forresten til neste uke. ;)

Sist jeg var der, var jeg en tur innom Blancpain på Madison Avenue og fikk prøve en Fifty Fathoms Tourbillon til USD 118.000 på armen :mrgreen: Da jeg spurte etter en katalog, fikk jeg en bok på nærmere 300 sider!
IMG_2041.jpg

Ta også en tur innom Panerai sin butikk som ligger et lite stykke lenger ned i gata:
IMG_2019.jpg

Tourneau som allerede er nevnt har også mye flott, untatt det som finnes i underetasjen...

Billige klokker i New York!

Hei,

Hvorfor legger du ikke inn bud paa noen av de Zenith klokkene jeg har paa finn?
Kan selge disse til meget bra priser. Nye, ubrukte klokker med sertifikat og orginalboks fra forhandler.

Hey folkens...
Nå er jo julen rett rundt hjørnet og jeg vurderer en lite tur over dammen for å hente noen "julegaver".

I den forbindelse lurer jeg litt på hvilke anbefalinger folk har til diverse A.D I New York.
Jeg KAN være dum nok til å handle en klokke der borte for å prøve et lite "videresalg" hjemme. Noen som har noen formening om dette? Lønnsomt, anbefales?

Nå har det seg slik at at min "holy grail" er Zenith... Men ser ikke ut til at de så populære å kjøpe. (ref:finn.no) Siden min økonomiske situasjon ikke forsvarer at jeg skal kjøpe OG beholde en Defy Open, tenkte jeg å kjøpe et annet merke for å kanskje da lettere selge den igjen...

Nå er det jo selvfølgelig veldig forskjellig hvor stor avanse (prutnings monn) forhandlerne har på de forskjellige merkene, som igjen vil begrense en evt fortjeneste.De merkene jeg kunne "tenke" meg var lettere å få solgt var Rolex, Panerai og IWC...
Noen som har noen formening rundt dette? Evt noen modeller som er "bedre" enn andre..
Ser for meg EVT å handle for rundt 20-40.000.

Forresten noen på forumet som "trenger" noe der borte? ;)

Trond.. Seriøst.. Denne tråden er fra 2009.. Du er en voksen mann, har du brent inne med noen Zenither som ligger på finn, så setter du ned prisen...

Trond kvalifiserer med letthet til dagens mest forhåpningsfulle selger. :)

Tipper julegavefondet fra 2009 er oppbrukt..

Hvilken Torneau i NYC?

Hej

Jeg liver lige en gammel tråd op.

Jeg kan se at der er flere Torneau i NYC.

Hvilken butik vil I anbefale?

Denne?

Tourneau TimeMachine
12 East 57th Street
New York, NY 10022
(212) 758-7300

mvh
Frederik (København)

Har kun vært i den du nevner, men den kan anbefales! Særdeles mye å sikle på i de fleste prisklasser, brukt og nytt :) Hadde ingen planer om kjøp når jeg var der så prisforhandlinger og lignende har jeg ingen erfaring med...

Anbefaler ikke Tourneau i det hele tatt ;)
Sur og grinete betjening..

Av AD'er anbefaler jeg heller Cellini i Madison Avenue, Cellini i Waldorf-Astoria, eller Wempe i Fifth Avenue.