Show me your buckle!!

Ceramic

Støttemedlem
Medlem
28. mars 2012
Innlegg
1.664
Hej mitt namn är ceramic och jag lider av "buckle fetish" :D

Varje gång jag köper en klocka på band börjar jakten på det ultimata spännet.

Till min ROO var det diver buckle, till ROC:n var det ROO viklåset, iwc portugise kom med buckle här skulle jag ha viklås.
Detta sträcker sig även till länkar. 16613 kom med stål spänne, störde mig som fan så köpte stål/guld spänne. Min 16622 skulle ha daytona spänne.. Å så fortsätter det..

Nu sist kom min BP på buckle

Givetvis måste detta uppdateras till viklås


Misstänker att jag uppdaterat fullt fungerande spännen till priser av en keramik sub gennom åren :confused:

Är jag ensam om denna galskapen?

Och please! Upp med lite bilder av spännen :):rolleyes:
 
DSC_0216_zpsjmrwrxcy.jpg


Denne er min favoritt :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
Artig tråd! Driver faktisk og skal håndlage noen PAM spenner sammen med et par andre i klassen, må bare få unna en eksamen først.
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic


Jeg klikket kjøp på denne rett etter at jeg hadde sagt Jeg tar'n om klokka. Det har tatt litt tid å finne en sporty,elegant og litt retromoderne men ikke vintage rem som i tillegg er 19/16 mm. Men nå har denne saken fått et hjem.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: 69variant


Jeg klikket kjøp på denne rett etter at jeg hadde sagt Jeg tar'n om klokka. Det har tatt litt tid å finne en sporty,elegant og litt retromoderne men ikke vintage rem som i tillegg er 19/16 mm. Men nå har denne saken fått et hjem.

Kult :) nu blev jag nyfiken på rem och boetten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie
Siden det er din tråd
image_zpsgxsr3gqj.jpeg




Grand Seiko Quartz (sbgx061) på en sak fra Rios 1931 i cognac farge. Akkurat passe polstret til å ha fasong og virker å ha bra kvalitet. Et hyggelig alternativ til den utmerkete lenka. Og altså med fin spenne

Lars Birger

Nydelig :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie


Jeg klikket kjøp på denne rett etter at jeg hadde sagt Jeg tar'n om klokka. Det har tatt litt tid å finne en sporty,elegant og litt retromoderne men ikke vintage rem som i tillegg er 19/16 mm. Men nå har denne saken fått et hjem.
Min gamle GS har 17/15, kjøpte to når jeg fant en original Seiko reim jeg likte :)
Spennen din kan bygges om til "clasp" også
s_dey9aw_a_large.jpeg
 
Min gamle GS har 17/15, kjøpte to når jeg fant en original Seiko reim jeg likte :)
Spennen din kan bygges om til "clasp" også
s_dey9aw_a_large.jpeg


Det var imponerende mekanikk men jeg har alltid lurt på nytten av "clasp" på skinnrem.

Noen som kan opplyse meg litt?

Lars Birger
 
Det var imponerende mekanikk men jeg har alltid lurt på nytten av "clasp" på skinnrem.

Noen som kan opplyse meg litt?

Lars Birger

Det sliter väl lite mindre på bandet. Personligen föredrar jag viklås då det minimerar risken att klockan åker i golvet när den tas av :)
 
Det var imponerende mekanikk men jeg har alltid lurt på nytten av "clasp" på skinnrem.

Noen som kan opplyse meg litt?

Lars Birger
Jeg personlig synes de blir enklere og ta av og på men så bygger de jo litt mer igjen så du må veie fordeler mot ulemper.

Den for GS er på salg hos seyajapan nå :)

Seiko lager fine "clasp" (i mangel på ett bedre navn) for reimer, jeg har denne i 18mm.

 
Nydelig den til GS:) ja og den andre også:)
Den andre er for King Seiko :)
Jeg har også en til i samme stil, usikker hvilken modell som hadde denne.


Ser ut som jeg har flere spenner/reimer en klokker for tiden :)



Beklager dårlige bilder, jeg jobber lengre en solen akkurat nå.