Show us your Helson! - Helson Watches samletråd

Har sett frem til å kunne poste et bilde i denne tråden :)

Etter en sommer med mye bading begynner klokken å få en fin patina, men nå sliter jeg veldig med å få skrudd på bezelen.
Noen tips?

Jeg har opplevd det samme og min "løsning" var å skylle klokken godt med ferskvann og samtidig vri bezelen rundt.
Forventer at det er irr/saltansamlinger som forårsaker motstanden.

5o0f.jpg
 
Jeg har opplevd det samme og min "løsning" var å skylle klokken godt med ferskvann og samtidig vri bezelen rundt.
Forventer at det er irr/saltansamlinger som forårsaker motstanden.

5o0f.jpg

Takk for tipset!

Må berømme deg for utseende på din shark diver. Er det helt naturlig patinering og isåfall hvor lenge har du "jobbet" med den?
 
Takk for tipset!

Må berømme deg for utseende på din shark diver. Er det helt naturlig patinering og isåfall hvor lenge har du "jobbet" med den?

Takker og bukker!
Min Sharkdiver har blitt utsatt for mye rart, men er aldri blitt polert tilbake til utgangspunktet.
Slik at patinaen du ser på dette bildet er resultat av to ukers dykking og bading i det Indiske hav, to uker i Middelhavet i fjor og et par eksperimenter med egg og saltvann i lukket boks.

Noe som er litt "merkelig" er at patinaen ser i dag ikke ut som den gjør på dette bildet som er tatt for ca en måned siden på Maldivene.
Lysforholdene gjør nok sitt, men det er jo denne utviklingen som gjør bronse til et så spennende materiale.

Det er litt fristende å maskere halve klokken og polere den tilbake til utgangspunktet for å se forskjellen :eek:
 
Takker og bukker!
Min Sharkdiver har blitt utsatt for mye rart, men er aldri blitt polert tilbake til utgangspunktet.
Slik at patinaen du ser på dette bildet er resultat av to ukers dykking og bading i det Indiske hav, to uker i Middelhavet i fjor og et par eksperimenter med egg og saltvann i lukket boks.

Noe som er litt "merkelig" er at patinaen ser i dag ikke ut som den gjør på dette bildet som er tatt for ca en måned siden på Maldivene.
Lysforholdene gjør nok sitt, men det er jo denne utviklingen som gjør bronse til et så spennende materiale.

Det er litt fristende å maskere halve klokken og polere den tilbake til utgangspunktet for å se forskjellen :eek:

Klokken din har blitt mer "skitten" i utseende, noe jeg håper å oppnå etterhvert.
Min Helson har kun én sommer på nakken så det blir spennende å se hvordan fargen utvikler seg fremover:)
 
Service hos Helson.

Kanskje bittelitt OT, men;
jeg har denne: ( jævla drittelefon.....)
a7c383a77b11723ede1e9193c9fe6e94.jpg


Desverre gikk kronen eller kronehalsen i stykker. Og jeg tok kontakt med Helson på mail. Kort fortalt: raske svar på mail, sendte klokka til dem, reparert og sendt tilbake. Det jeg ikke sa fra om, var at timeviseren hadde noen merker etter minuttviseren og at den tapte noen sekunder hvert døgn. Viserne ble skiftet og urverket ble justert. Alt på garanti. Synes i det hele tatt at det var en god opplevelse.
 
Jeg synes denne klokka er mest behagelig på Zulu-reim, og når jeg bruker Zulu liker jeg best å ha hardware'n der spennen er på vanlige klokkereimer. Mulig jeg må prøve Zulu med hardware i bronse etter hvert.

IMAG0544_zps44442df2.jpg


IMAG0545_zps379f6cb0.jpg
 
Julesalg på Helson

"The annual Christmas sale Nov 24th - Dez 24th please enter XMAS as code to get 10% discount"

Løp og kjøp!
 
Bestiller du hefra nå kan det ta litt. De begynte akkurat å sende ut varer igjen etter å ikke ha sendt ut varer siden August. Det er et enmannsforetak der eier/driver hadde en ulykke og har hatt helseproblemer. Jobber med å komme gjennom backlogen av gamle bestillinger nå, bestilte av dem i August og venter fremdeles.

Quickie Review of A Nato strap company Run by a fellow F71 member. - Page 103
 
Bestiller du hefra nå kan det ta litt. De begynte akkurat å sende ut varer igjen etter å ikke ha sendt ut varer siden August. Det er et enmannsforetak der eier/driver hadde en ulykke og har hatt helseproblemer. Jobber med å komme gjennom backlogen av gamle bestillinger nå, bestilte av dem i August og venter fremdeles.

Quickie Review of A Nato strap company Run by a fellow F71 member. - Page 103

Det var ny info for min del. Takk som deler!

Jeg fant et annet sted som også solgte remmer med bronse "hardware"
24mm Straps - Width - Crown and Buckle