SIHH: 2013

Med 8-dagers inhouse verk må vi vel anta at denne blir vesentlig dyrere???

Da tror jeg de priser seg ut av manges interesseområde for en såpass enkel klokke, pris er nok med på å gjøre 000/005/111/112 populære. Prod.kost er uansett ekstremt mye lavere enn utpris. Vil tro pris som posisjoneringsmekanisme er vel så viktig som kostnadsdekningen. Jeg tror inhouse produksjon er viktig for merkevarens attraktivitet på sikt.

Da tror jeg de priser seg ut av manges interesseområde for en såpass enkel klokke, pris er nok med på å gjøre 000/005/111/112 populære. Prod.kost er uansett ekstremt mye lavere enn utpris. Vil tro pris som posisjoneringsmekanisme er vel så viktig som kostnadsdekningen. Jeg tror inhouse produksjon er viktig for merkevarens attraktivitet på sikt.

Inhouse er nok langt mindre viktig for Panerai enn mange andre merker.

Sjekk prisene på Panarai laget på 1990-tallet feks :)

Inhouse er nok langt mindre viktig for Panerai enn mange andre merker.

Sjekk prisene på Panarai laget på 1990-tallet feks :)

Joa, er klar over spinnville priser på enkelte modeller. Panerai før -93, perioden 93-97 og tidlig fase etter 97 kan ikke sammenlignes med dagens situasjon for Panerai, hverken ift størrelse, markedsposisjon, kunnskap, etc. Kan godt hende jeg tar feil, men jeg tror at inhouse er den riktige veien å gå på sikt. Tror heller ikke ETA-verk PAM-ene vil få noen stor verdi om 20-40 år da det er produsert for mange både ETA-verk og for mange PAM med ETA. IMO.

Røffly rundt 60k inkl norsk mva da... finnes jo andre alternativer i det prissjiktet da...

Det ryktes at den vil koste 10% mer enn en PAM111. Det er jo veldig hyggelig pris :)

Ellers må jeg si at P5000 verket med PR på baksiden (P5001?) i kassen til 512 bare i 44mm størrelse ville vært en perfekt Panerai for meg. Krysse fingrene til neste år :)