Sihh 2015

Har alt som skal bli presentert, blitt presentert nå? Kjipeste SIHH noensinne? Et par (veldig) fine klokker i sjukodyr-klassen, men veldig lite som er realistisk i min fremtid. Hvor er AP 15202 i stål med hvit skive, f.eks? Eller de enklere (og mindre) IWC Portuguesene? Come on!

(håper jeg nå er skikkelig dum, og at alle dere andre vet at det drysser inn fine, oppnåelige (og litt uoppnåelige) skjønnheter fra hele banden utover uka)

:)

Hvis det er noe som virkelig fanget min oppmerksomhet så er det Montblanc sin Villeret Tourbillon Cylindrique Geosphères Vasco da Gama. Dette er kunst! Kostbar kunst sådan! :D

watchanish-watch-anish-watches-montblanc-tourbillon-world-timer-sihh2015-sihh-2015-coverage-live-update-adam-priscak-gold.jpg

watchanish-watch-anish-watches-montblanc-tourbillon-world-timer-sihh2015-sihh-2015-coverage-live-update-adam-priscak.jpg

watchanish-watch-anish-watches-montblanc-tourbillon-world-timer-sihh2015-sihh-2015-coverage-live-update-adam-priscak-geneva.jpg

watchanish-watch-anish-watches-montblanc-tourbillon-world-timer-sihh2015-sihh-2015-coverage-live-update-adam-priscak-movement.jpg

Hva er det MontBlanc driver med egentlig? Se på denne:
Montblanc-Heritage-Chronometrie-Dual-Time2.jpg

Ligner ikke den mistenkelig mye på denne
Master-jlc-1628430-zoom.jpg

Og i fjor kom de med en modelle som lignet veldig på MUT Moon.

Hvis MontBlanct har tenkt til å bli tatt litt mer seriøst bør de finne sin egen identitet imo. Greit at at de er en del billigere enn JLC, men i det prissegmentet de holder på i så bør man finne på noe litt mer enn "homage" altså.