Noen som har funnet ut hvordan det blir med pris og tilgjengelighet på de nye IWC mark 18 pilot- urene? falt ganske pladask her nå for "le petit prince"- varianten.
Mark XVIII koster kr. 44.000,- på rem (alle tre har samme pris) og kr. 54.000,- på lenke. Miramar modellen kommer på kr. 59.000,-Den er (IW327004) oppgitt til $3,950 med rem og $4,950 med lenke. Tilgjengeligheten ville jeg sjekket med Bjerke eller Otteren, de kan sikkert komme opp med en pris i NOK også.
Prisene for 36 mm blir de samme som Mark XVIII. Kr. 44.000,- på rem og 54.000,- på lenke. Det ble sagt at levering av nyheter skal starte i april, men det er usikkert hvilke som kommer først og hvordan de fordeles på markedene. Jeg vil tippe at 36 mm modellene prioriteres mot Østen, mens Skandinavia står høyt oppe på Chrono og Mark XVIII.Strålende @JørgenO, hva med 36mm-utgaven mens vi er i farta, og når er de på lager/klare for bestilling?
Selv om IWC utvikler et fysisk mindre utverk enn 80110-verket, forøvrig et rasende fint urverk med Pellaton-trekking og greier, vil prisen bli høyere enn hva ETA og Sellita kan lage. Dessuten er disse (SW200/300 og 2892 spesielt) meget fine verk som hvert fall jeg ikke har noe problem med å akseptere i en IWC.