SIHH 2018

Dæven! Blir det mulig å skaffe en slik med blå skive i Norge? Hva blir evt. prisen?
Min foreløpige kvote er allerede solgt dessverre. Jeg jobber med å få tak i flere, men kan ikke garantere noe. Prisen på den er 78.000,- og levering starter i oktober. Send meg en pm hvis du er interessert.

1640782.png.crop.1000.high.png

1640783.png.crop.400.high.png

Jaeger-LeCoultre-Polaris-Date_9068170.jpg

Og endelig klarer de å lage en lenke som passer et sportsur også:)

Sant nok. Det var i alle fall forfriskende å lese en klokkeanmeldelse som var oppriktig. Det store flertall av slike anmeldelser ser ut til å være sponset av produsenter. Synes forsåvidt at Ablogtowatch er et hederlig unntak blant klokkesider, og denne gangen dro de skikkelig til. Man trenger ikke nødvendigvis være enig, men kudos for at de virkelig mener noe.

Jeg synes Polaris ser bra ut, men det er jo en smakssak. For øvrig enig i at urverket burde hatt lengre PR. Synes også visuelt sett at verket er for lite i forhold til kassen.

Som nevnt over er det forfriskende med anmeldere som tørr å si akkurat det de mener, mer av det, takk :)

Polaris er litt «less is more».. Kjedelig for enkelte, og evig nok for andre!

Jeg er imidlertid enig med overforbruket av «ikon» og at man i 2018 bør hoste opp en bedre gangreserve, i allefall med så mye plass som de har i disse urkassene :)

Eg synest også ABTW bommar litt her. Det vert som å kritisere Bergen Filharmoniske Orkester for å ha eit kjedeleg sceneshow. JLC sitt DNA byggjer i stor grad på "less is more", som det er sagt over. Eit nøkternt uttrykk er noko av det som gjer JLC gjenkjenneleg. Samstundes skin det tydeleg gjennom kvalitet og fokus på detaljar som gjer at klokkene deira tiltalar meg veldig.

Når det er sagt, så er har eg personleg litt delte kjensler rundt Polaris-serien. Liker tanken på ein JLC med litt meir "wrist presence", og synest det ser ut som om JLC har fått til dimensjonane på serien på ein god måte. Likar veldig godt fargen og strukturen i skivene, spesielt dei blå. Men totalinntrykket av skivene synest eg kanskje er litt for datert. Men eg har absolutt tenkt å få prøvd dei på armen når dei vert tilgjengelege. Favoritten min utfrå det eg har sett på nett, er world timer chronographen med blå skive. Men spørs om eg kjem til å bla opp 140.000kr for den. Kan vere det blir ein blå automatic. Gangreserven er uansett under par i dagens marknad.

Men når det gjeld bruken av "ikonisk", er eg einig med ABTW. Det gjeld dog ikkje berre JLC. Og det er heller ikkje unikt for klokkeindustrien. Synest å sjå det ordet brukt i mange designsamanhengar. Heller ikkje her på sonen er det eit framandord, akkurat:
https://www.tidssonen.no/forum/search/6567999/?q=ikonisk&o=date

• Liker
Reaksjoner: Jørgen