Sinn 556A eller 556I?

Hvilken ville du valgt?

• Sinn 556 I (urskive uten tall)

Stemmer: 11 73,3%
  • Sinn 556 A (urskive med tall)

Stemmer: 4 26,7%

• Antall stemmer
    15
Medlem
6. mai 2012
Sted
Trondheim
Har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en Sinn 556.
Problemet er bare at denne finnes i to utgaver, jeg liker begge, men har tenkt å kjøpe bare èn. ;)
Hvilken ville dere valgt?

bilde2.jpg

Sinn 556 I

bilde1.jpg

Sinn 556 A

Utrolig flotte begge to men jeg holder en knapp på utgave uten tall. Skulle ønske 856 også kom i utgave uten tall. Du får deg et flott ur uansett. Lykke til.

Helt enig at det med innsyn bak er viktig. ;) Skal ha meg en slik selv, og da blir det uten tall når den tid kommer.
Det jeg egentlig håper på er en modell i 38,5mm, innsyn bak og med hvit skive. Oh Lord!! :p For å toppe det hele blå visere i tillegg!! :eek::razz:

Ninjaedit: Ja, kan også ha en skive som arktis det gjør heller ikke noe... :mrgreen:

Jeg likte faktisk den med tall best! Synes hele skiven med klokken ble mer dynamisk.

Rett fra leveren her...

Innsyn bak på dette urverket er ikke viktig. Urverket ser ikke bra ut, uansett ølbriller.

Heldigvis skal klokken bæres på håndleddet med urskiven opp, så det spiller liten rolle. Begge modellene er über kule, men holder en knapp på den uten tall :D

Hehe, joa ser den at det ikke er det peneste urverket. :p
Det er bare det at å se inn på dette er veeeldig mye finere enn Seiko snzg sitt, og når selv det er gøy å se på jah da er det vel ikke håp... :roll:

Rett fra leveren her...

Innsyn bak på dette urverket er ikke viktig. Urverket ser ikke bra ut, uansett ølbriller.

Heldigvis skal klokken bæres på håndleddet med urskiven opp, så det spiller liten rolle. Begge modellene er über kule, men holder en knapp på den uten tall :D

Liker folk som snakker rett fra leveren. :)
Tror kanskje baksidebildet jeg stjal på Photobucket er en gammel versjon.
Den som er avbildet på Sinns hjemmeside ser mer dekorert ut. :s
Tror det skal være "top grade" ETA2824-2.

Liker folk som snakker rett fra leveren. :)
Tror kanskje baksidebildet jeg stjal på Photobucket er en gammel versjon.
Den som er avbildet på Sinns hjemmeside ser mer dekorert ut. :s
Tror det skal være "top grade" ETA2824-2.

Såvidt jeg vet så har "top grade" ingenting med finishen å gjøre. ETA-verk med top grade status har litt andre deler, og er regulert litt bedre enn standard grade.

Forskjellen mellom top grade og chronometer grade skal kun være den praktiske testen og papirarbeidet bak.

Sinn bruker utelukkende top grade på mekaniske urverk :D

For å trekke en fellesnevner her, så kan du betrygge deg med at Rolex har ikke bedre finish på urverkene enn det Sinn har. Vi snakker kun finish her.

Mulig jeg husker feil, men mener bestemt at det automagisk er bedre finish på bedre grade, men at lav grade også kan komme med ok finish.

Erfaring med å handle fra Sinn.de?

Trekker de ifra tysk VAT, eller må jeg betale denne først, og gjøre masse papirarbeid for å få tilbake pengene fra ett eller annet tollkontor? *helt blank på utlandskjøp i denne prisklassen* :confused: Posten som fortoller ved ankomst Norge, eller bruker Sinn FedEx e.l?

Erfaring med å handle fra Sinn.de?

Trekker de ifra tysk VAT, eller må jeg betale denne først, og gjøre masse papirarbeid for å få tilbake pengene fra ett eller annet tollkontor? *helt blank på utlandskjøp i denne prisklassen* :confused: Posten som fortoller ved ankomst Norge, eller bruker Sinn FedEx e.l?

Det funker helt fint, jeg har bestillt noen remmer derfra og da trakk de fra VAT og de sender med ups.

Hvis ikke kan du jo kjøpe av Neil chronomaster. Han er seriøs og en bra kar, selger brukt og nytt. :)

Moms kommer når moms kommer. :p

Hadde definitivt gått for modellen uten tall. Synes den med tall minner meg for mye om en Seiko Spork i skiven.. Ikke noe negativt om den modellen, men skal man kjøpe en Sinn skal den ikke minne deg om en Seiko:p

688187d1335128971-sinn-556-thread-6916946600_ca927d9db8.jpg

Jeg vetta søren, jeg. Sammenlignet med mange andre urverk ser det ikke særlig sofistikert ut, det er greit, men "bra" er da et forholdsvis beskjedent superlativ. Det er hva det er, et mer utspjåket 2824-2 ville jeg synes så værre ut. Dette er topgrade, forseggjort uten å være prangende. Jeg liker innsyn bak, fordi at det er den måten jeg får folk til å få intressen for mekaniske ur.

Jeg synes det ser bra ut! ;)