Sinn 556A eller 556I?

Hvilken ville du valgt?

• Sinn 556 I (urskive uten tall)

Stemmer: 11 73,3%
  • Sinn 556 A (urskive med tall)

Stemmer: 4 26,7%

• Antall stemmer
    15
Når vi snakker om bra og ikke bra, så blir det selvsagt personlig. Spoonon er nok vant til å se på veldig mye penere urverk enn meg - jeg tror ikke det er å overdrive! :)

Lenken på Sinn, derimot, synes jeg ser langt fra "bra" ut! Dvs lenken i seg selv virker ok, men det siste stykket som ligger ann til kassen er feilslipt på alle bilder jeg har sett. Desse bildene viser det bra:

sinn_556_pic01.JPG

sinn_556_pic02.JPG

Linjebruddet er så tydelig og irriterende at det skulle ikke falle meg inn å kjøpe denne lenken, selv om jeg med stor sansynliget kommer til å kjøpe en 556 rimelig snart. Dette ser virkelig ikke bra ut, og er et resultat av dårlig oppspenning ved polering. Jeg begriper det ikke siden resten av lenken ikke har slike linjebrudd.

Her er det langt mindre, men fremdeles tydlig linjebrudd:

57623d1259611102-jetzt-isses-passiert-meine-sinn-556-img_4379.jpg

Her er det værre igjen:

556_010_b-big2_1_400.jpg

Når vi snakker om bra og ikke bra, så blir det selvsagt personlig. Spoonon er nok vant til å se på veldig mye penere urverk enn meg - jeg tror ikke det er å overdrive! :)

Jeg har blitt skadet etter en del research på Glashütte Original :(

@Fossdal; Helt enig med tanke på linjebrudd. På denne modellen og ellers. Fester som ikke er skåret bra nok ser ikke bra og og hele den generelle kvalitetsfølelsen forsvinner.

Takker for kommentarer og for hjelp til å velge.

Jeg har bestemt meg for 556 I nå, og har lagt til side penger til denne, men er litt i villrede angående hvilken rem jeg skal velge nå. Blir silicone strap litt vulgært til denne? Svart lær med hvit søm kan være spennende, mens helsvart kanskje blir litt kjedelig? Synspunkter?

Denne kler jo ALT, gummi, nato, alle typer lær. Passer like godt til dress som til feltuniform. Jeg har blitt veldig happy med denne som erstatning for lenke(motstandsdyktig mot vann og smuss):

Italian Rubber Dive Strap

002.jpg

Jeg er derimot ikke særlig fornøyd med det flate partiet på kassen, en av grunnene til at denne skal byttes ut mot nettop 556I.

Takker for kommentarer og for hjelp til å velge.

Jeg har bestemt meg for 556 I nå, og har lagt til side penger til denne,
men er litt i villrede angående hvilken rem jeg skal velge nå.
Blir silicone strap litt vulgært til denne? Svart lær med hvit søm kan være spennende,
mens helsvart kanskje blir litt kjedelig? Synspunkter?

:)

Hei,

Jeg har den svarte skinnremmen med hvit søm på min 656, men jeg bruker den mest på zulu eller en tropic gummirem.

Jeg hadde gått for silikonremen med den lille spennen...