Sinn 856

Medlem
9. mars 2011
Sted
Oslo
Noen som har erfaring med disse?

Tenker spesielt på modellen uten UTC.

856_V.jpg

Er denne helt lik 656 bare at den er 40mm?

(Beklager at jeg svarer med nye spørsmål)

Skiven er jo veldig lik!

Jeg har alltid likt 556 og 656 men jeg har følt at de er litt små, så når jeg så denne i går kveld ble det tennt en liten flamme...

Spesifikasjonene er jo mildt sagt imponerende!
ETA 2892, antimagnetisk, 200m WR, supersterkt "ripesikkert" stål og disse kapslene som skal holde innsiden fri for fukt.
Det lukter seriøst toolwatch av denne i en lekker innpakning...

Jeg kjøpte min på impuls her inne på sonen, dog med utc funksjon. Jeg er meget fornøyd for å si det mildt.
Skive lay-out blir jo noe mere rotete enn den uten utc, men det plager ikke meg.

IMG_6418b.jpg

IMG_6299b.jpg

DSCN0043b.jpg

SINN vil alltid være de ultimate tool-klokkene for min del:D

Hvordan opplever du finish på skive og spesielt kassen med det ekstra herdede stålet? Er den "sandblåst"?

Hvordan opplever du finish på skive og spesielt kassen med det ekstra herdede stålet? Er den "sandblåst"?

Finishen på skiven har jeg ingen formening om, men kassen har en matt "sandblåst" finish som nevnt.
Glasset har en av de råeste anti-refleks behandlingene jeg har sett. I visse vinkler blir det nesten helt
usynlig....

Skiven er jo veldig lik!

Jeg har alltid likt 556 og 656 men jeg har følt at de er litt små, så når jeg så denne i går kveld ble det tennt en liten flamme...

Spesifikasjonene er jo mildt sagt imponerende!
ETA 2892, antimagnetisk, 200m WR, supersterkt "ripesikkert" stål og disse kapslene som skal holde innsiden fri for fukt.
Det lukter seriøst toolwatch av denne i en lekker innpakning...

Joda, Sinn leverer stort sett kvalitets ur. Og besøker du fabrikken i Frankfurt (am Mains) så får du kladde på samtlige modeller som nå blir produsert.

Antirefleks behandlingen på oppsiden av glasset kan diskuteres. Hvis du er uheldig og får slitt av en liten bit av denne coatingen vil det være fryktelig irriterende, og noe som fanger oppmerksomheten din hver gang du ser på klokka. Men det er bare du som ser det, ingen andre he he.

ETA 2892 er jo helt konge - så enkelt er det. Noen har til og med satt dette verket på linje med enkelte RLX verk. Men den linken (med tester og sammenlikninger) finner du andre steder.

Når det gjelder den lille kapselen som skal holde kokkka fri for fukt, så må du ta dette med en klype salt. Det skal fryktelig små mengder med fuktighet til før denne kapselen blir mettet og skifter farge. Og dette er egentlig hele hensikten med kapselen: Den skal gi en indikasjon på at det nå har kommet fuktighet inn i klokka og at det nå er på tide å få ut finger'n og levere klokka på service.

Dette med service er jo et kapittel for seg. Foreløpig gjøres ikke service i Norge. Du må da enten sende klokka til fabrikken, eller avtale en service på et av service / forhandler stedene i Tyskland. Kansje et argument for en weekend i Berlin?

Selv har jeg en U1000 og er strålende fornøyd med den. Junior hat en U2 som han er like fornøyd med.

Men når det gjelder 856 så er det bare snakk om litt tid før jeg får summet meg til kjøpe den klokka selv. Problemet er at jeg foretrekker å kjøpe klokka i Tyskland, så jeg må se å få lagt inn en liten tur til sauerkraut land om ikke så altfor lenge.

Frode.

Nå fikk jeg også lyst på en.
Minute-repeaters med nato i skinn er noe av det fineste jeg har sett på flere dager.

(Pokker ta hele forumet, jeg får jo lyst på så altfor-altfor mye)

Skiven er jo veldig lik!

...

Har du prøvd en av disse på armen? Jeg synes personlig at de er helt perfekte :)

Som følge av denne tråden fikk jeg en hyggelig PM med muligheten til å kjøpe en 656, så jeg kommer til å gi den en sjanse.. Håper du har rett i at størrelsen er riktig, men jeg har tidligere vært litt skeptisk med mine 19 cm håndledd!

Blir uansett gøy å prøve en klokke jeg har hørt og lest mye om (og så er det jo alltid gøy med noe nytt ;)).

Som følge av denne tråden fikk jeg en hyggelig PM med muligheten til å kjøpe en 656, så jeg kommer til å gi den en sjanse.. Håper du har rett i at størrelsen er riktig, men jeg har tidligere vært litt skeptisk med mine 19 cm håndledd!

Blir uansett gøy å prøve en klokke jeg har hørt og lest mye om (og så er det jo alltid gøy med noe nytt ;)).

Pleier ikke å sammenligne størrelse med andre, men mine håndledd er ca. 18 cm. Der sitter en 656 helt perfekt :)

Grattis med ny klokke :)

Det er ikke meningen å gjore valget vanskelig for deg men jeg hadde gått for 856.:(
Jeg har 656 og den bruker jeg som arbeidsklokke (ikke kontorjobb) og med sine 38.5mm er den perfekt. Men, hvis du driver mest med deskdiving ville jeg gått for 856, både pga de1,5mm og gjennomsiktig baklokk. Mine håndledd er ca 17cm.
Uansett, Sinn er verdens beste beater. Lykke til:D

Løsning: Unbokse 656 så snart Posten Norge får fraktet den over fjellet... Avvente kjøp og salg til en brukt 856 kommer for salg... Klippe til på denne... Sammenligne de to, og flippe videre den jeg liker minst...

Problem solved! ;)

@ Christian: Jeg har tittet på Damaskoen din flere enn en gang, men skiven blir litt for lik Lacoen min. Det er jo en imponerende klokke, med egenskaper veldig likt 856'en, så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke blir solgt...

Denne gleder jeg meg til å tukle på. Tror ikke jeg har sett en sinn live. Kanskje jeg skjønner sponons fasinasjon.

Kanskje en klokke gtg på neste mandag om jeg ikke er helt i ørska. Har i utgangspunktet ferie, og må ut og hente noen klokker uansett.

Løsning: Unbokse 656 så snart Posten Norge får fraktet den over fjellet... Avvente kjøp og salg til en brukt 856 kommer for salg... Klippe til på denne... Sammenligne de to, og flippe videre den jeg liker minst...

Problem solved! ;)

@ Christian: Jeg har tittet på Damaskoen din flere enn en gang, men skiven blir litt for lik Lacoen min. Det er jo en imponerende klokke, med egenskaper veldig likt 856'en, så jeg skjønner ikke hvorfor den ikke blir solgt...

Hvis du en dag skulle forvirre deg inn i Asker & Bærum traktene så kan du gjerne ta en titt på min. Bare og sende en PM:)