- Medlem
- 23. mars 2011
Både rød og grønn ser fet ut på U1.
Likte grønn veldig godt når jeg så den på. Kan se om jeg klarer å hoste opp et bilde
Likte grønn veldig godt når jeg så den på. Kan se om jeg klarer å hoste opp et bilde
Hei, lurer på hvordan dette med ar-coating på utsiden av glasset er. Etter hva jeg kan skjønne fra denne tråden er det ikke alle som er like glad i dette.
Har hatt tre Sinn-ur, og ikke funnet det plagsomt med coating utenpå glasset, men det er vel et faktum at coatingen er sårbar for riper. Spørs vel kanskje hvor brutal man er med klokkene sine?
Får du fortsatt bestilt fra fabrikk, altså? Møtte veggen der sist, etter at Jacobsen i Lillestrøm ble norsk AD.
@edderiSendte mail til fabrikken, og fikk beskjed om at jeg kunne bestille fra dem. Det jeg er usikker på er om denne modellen har ar-coating, og om jeg derfor skal høre om jeg kan bestille den uten dette
@edderi
Denne har AR-coating på utsiden (og innsiden) av glasset. Av erfaring så har jeg merket at det er verre med ar-coating på utsiden av glasset der glasset ikke buer, men er flatt (U1, UX etc). Dette er ikke pga riper, men pga vannmerker som kan sitte godt. Litt usikker på om 856 har domed eller flat crystal.
Når det kommer til riper så skal det ikke mye til å få en ripe i coatingen. Så hvis du har mulighet til det så anbefaler jeg å bestille klokken med kun interior ar-coating. Koster 75 EUR ekstra, men er verdt det IMHO.
Lykke til. Kjempetøff klokke du har valgt deg
Jeg har kommet dit at jeg skal kjøpe en 856 og trenger et par tips.
Skal jeg gå for modellen med eller uten utc? Reiser lite i andre tidssoner, så den eneste bruken jeg kan se for meg er nord for polarsirkelen for å avgjøre hvilken tid på døgnet det er ved midnattssol eller mørketid. Prisforskjellen er ca 1000,-
fikk litt nytt lesestoff på butikken i dag
Perfekt
@Thomas Å få denne customlaget lar seg vel ikke gjøre?
Nei desverre. Jeg fikk iallefall avslag på den førespørselen fra Sinn. Men kanskje det er mulig å bestille viserne løst via forhandler hvis du sier at du har UX eller U2