Sinn Spezialuhren

Jayeff har laget en tråd her der han etterspør en dressy GMT, 40mm eller mindre, <10kNOK.

Det er jo ikke så lett å finne en kandidat som fits the bill på alle punkter. Jeg har søkt en del etter "affordable GMT watches" tidligere, og tenkte jeg kunne gjøre et nytt forsøk nå. Det jeg fant holder på ingen måte med tanke på pris, så jeg fant meg en annen tråd :)

Gudbedre for en lekker klokke :)

sinn6000.jpg


watch.jpg


strap_1.jpg


Sinn 6000 er så vidt nevnt tidligere i denne tråden men jeg synes den fortjener litt mer plass i lyset. Noen som har erfaring med denne? Den ser i utgangspunktet ut til å ha veldig mye gående for en "eneste klokke på tur", slående utseende, GMT, moderat størrelse (38,5-39mm), og vanntetthet som tåler en tur i hotellbassenget. Det største ankepunktet jeg kan se er den mildt sagt overdimensjonerte tykkelsen på 16mm, dette må da se ganske snodig ut IRL?

6000_R.jpg


Listepris på EUR 2995,- gjør at denne ikke har noe i Jayeffs tråd å gjøre, det ser ikke ut til å være det heftigste bruktmarkedet for den heller :) Jeg ser den finnes i RG og platina også, uten at det hjelper.
 
Redigert:
En ny av året lekker Sinn pilotchrono :) Nam nam!
Full av Sinn-DNA er den også :cool:

103-Classic_V.jpg


Model: 103 Classic (103 150)
€ 1990 with leather strap
€ 1990 with silicone bracelet
€ 2135 with metal bracelet
 
Redigert:
Noen som vet hvor man får bestilt sinn U1 billigst med lenke, gummrem og SDR bezel. Det var en her på TS som sendte meg en PM med denne infoen sist jeg var interessert i Sinn men den PM'en har jeg klarte å slette og jeg husker ikke hvem som sendte den.
 
Redigert av en moderator:
Noen som vet hvor man får bestilt sinn U1 billigst med lenke, gummrem og SDR bezel. Det var en her på TS som sendte meg en PM med denne infoen sist jeg var interessert i Sinn men den PM'en har jeg klarte å slette og jeg husker ikke hvem som sendte den.

Bestill direkte fra Sinn? Enkelt og greit, betal med kredittkort

StO
 
Da har Sinn gått over til Sellita urverk på enkelte modeller. U1 har nå fått SW200 :(

Hm, er de en av de første "større" som bytter til SW200 i en etablert modell?
Ellers lurer jeg på om det finnes noe statistikk/bevis rundt hvorvidt 2824 er bedre SW200, når det kommer til nøyaktighet, støtsikkerhet og pålitelighet. Kanskje er SW200 for ungt enda til at det finnes noen konklusjon enda?
Jeg får google litt mer. :)

Når det er sagt, så antar jeg at det er mer enn godt nok - siden Sinn velger å bruke det.

edit: Sellita er (fortsatt?) jo en underleverandør til ETA. Så et 2824-verk kunne vel likegodt vært produsert av/outsourcet til Sellita. Eller? :)
 
Redigert:
Noen hevder at Sellita har dårligere finish enn ETA. Slik jeg har forstått så får de også hairspringen av ETA.

SW200 er en direkte kopi av ETA. Sikker like bra, men jeg får bismak i munnen og kommer aldri til å kjøpe en klokke med Sellita verk.

Men, man kan jo håpe at dette får Sinn til å endelig produsere et eget verk da :)
 
Noen hevder at Sellita har dårligere finish enn ETA. Slik jeg har forstått så får de også hairspringen av ETA.

SW200 er en direkte kopi av ETA. Sikker like bra, men jeg får bismak i munnen og kommer aldri til å kjøpe en klokke med Sellita verk.

Men, man kan jo håpe at dette får Sinn til å endelig produsere et eget verk da :)

Jeg ville ikke tatt dette så tungt. Grunnen til at Sinn går for Sellita har nok nesten garantert bare med Swatch Groups restriktive verkpolitikk å gjøre - altså at de begrenser leveransene til selskap utenfor gruppen. Etter det jeg forstår er Sellita-verkene helt på høyde med ETA-verkene, og stort sett helt likt bygd - i den grad at mange deler kan byttes mellom uten problemer. At IWC har begynt å bruke dem vitner vel i alle fall om at det ikke dreier seg om komplett søppel:)

Hairspringen kommer for øvrig ikke fra ETA, både ETA og Sellita får dem nok fra Nivarox (Swatch-eid). Det har vært en del artikler i Watch Time i det siste om problemstillinger knyttet til hairsprings, som ikke produseres av særlig mange lenger.
 
Jeg ville ikke tatt dette så tungt. Grunnen til at Sinn går for Sellita har nok nesten garantert bare med Swatch Groups restriktive verkpolitikk å gjøre - altså at de begrenser leveransene til selskap utenfor gruppen. Etter det jeg forstår er Sellita-verkene helt på høyde med ETA-verkene, og stort sett helt likt bygd - i den grad at mange deler kan byttes mellom uten problemer. At IWC har begynt å bruke dem vitner vel i alle fall om at det ikke dreier seg om komplett søppel:)
.
Hvor restriktivt er det egentlig/kommer det til å bli? Man ser jo at IWC nå lanserer en ny modell(Ing40) med ETAverk.
 
Det eneste automatikkverket jeg har vært nødt til å reklamere på var et SW200..Ga meg en bismak mot Sellita og har ikke eid et siden