Sjelden Rolex Date, men trenger kloke hoder..

S10an

Støttemedlem
Medlem
13. feb. 2014
Sted
Oslo
Hei,

Jeg hadde med denne klokken på NURK på mandag, og det var mange som ble både fascinert og nysgjerrig av synet. Saken er at jeg hadde med denne for en nabo som lurer litt på historie, alder og verdi.

Jeg har googlet meg grønn, men ikke funnet eksakt den samme klokken, forsøker derfor her før besøk til Bjerke og eventuelle utenlandske forum
.
Noen som har sett lignende? Har ikke tatt av lenke eller baklokk for å sjekke serienr, men er gravert et på baksiden av en lug, og hvis det er riktig serienr daterer det klokken til 1948. Kan det stemme?

• Liker
Reaksjoner: Frik
Det er en 1508 med "brick style" lenke. Den er (mye) nyere enn 1948 og jeg har ikke hørt om at serienummer skal finnes andre plasser enn mellom lugs. Vanskelig å sette verdi, antar et strøkent eksemplar fra en velkjent selger i USA kan gå for 8-9k USD. Denne er ikke strøken og er nok tungsolgt her hjemme, 30-40k?

Takk for svar, @2JHead
Et søk med 1508 Brick Style og jeg fant flere bilder og artikler. Da er den ikke så sjelden og etterspurt som vi kanskje begynte å tro. Hadde vel i utgangspunktet tenkt 25-40k, men ble jo helt tullete da vi fant noen som lignet solgt til 22k USD.

Flott klokke ja. Skal du ha gode svar, er det bare å legge ut på VRF. De har masse brukere med mye kunnskap om denne typen. Nurk: Da jeg så den live, synes jeg den så veldig fin ut.

• Liker
Reaksjoner: S10an