- Medlem
- 22. aug. 2012
- Innlegg
- 302
Hei,
For en liten måned siden solgte jeg min Carrera 1887. Salget gikk smertefritt, og selger var (og fortsatt er) en sjelden finn.no goodguy.
Hadde hatt klokken i ca. 1.5 år. Den var litt fusk med kronografen, så jeg hadde den på service i sommer. De mente den hadde fått en slagskade, og jeg endte med å betale 2000,-. Klokken var fortsatt under garantien på 2 år da, men jeg så ingen grunn til å krangle.
Solgte klokken 3-4 måneder etter service. Den hadde da vært i bruk i rotasjon med andre ur siden service. Vet med sikkerhet at den ikke har fått noen direkte slagskader. Bare med på reiser på armen og jeg tar alltid klokkene av når jeg gjør aktiviteter med risting og risiko for støt.
Klokken fungerte 100 % når jeg overleverte den til kjøper. Et par dager etter salget får jeg en telefon fra kjøper om at kronografen ikke alltid fungerte på minuttene. Da det kun er få dager etter kjøpet synes jeg det er for tilfeldig om dette har skjedd i kjøpers eiertid. Jeg tilbyr meg derfor å koste en eventuell reparasjon. Butikken som hadde den ikke sier de skal se på klokken på nytt. Klokken blir levert på "feil" butikk, ikke den jeg sa han skulle gå og hvor jeg hadde hatt siste service.
For et par dager sider får jeg denne beskjeden:
Klokken er fortsatt i Sandefjord og det viser seg at en skive er ødelagt og en må bytte ut denne samt en krone og noen pakninger. De skal sende et mer detaljert prisoverslag på mandag, men antok at det vil komme på rundt 7000,- og vil ta ca. en måned.
Hvordan er dette mulig? Ødelagt skive, pakninger og krone. Klokken fungerte altså fint, men minuttene på kronografen gikk ikke som de skulle. Også litt rart at det er tilsvarende feil som jeg tidligere har betalt for å fikse.
Kan det ha skjedd i postgangen?
Vet dette bare blir spekulasjon, men noen med kjennskap til mekanikken, @Greg @Arcticboy, skal det så lite til før dette skjer?
For en liten måned siden solgte jeg min Carrera 1887. Salget gikk smertefritt, og selger var (og fortsatt er) en sjelden finn.no goodguy.
Hadde hatt klokken i ca. 1.5 år. Den var litt fusk med kronografen, så jeg hadde den på service i sommer. De mente den hadde fått en slagskade, og jeg endte med å betale 2000,-. Klokken var fortsatt under garantien på 2 år da, men jeg så ingen grunn til å krangle.
Solgte klokken 3-4 måneder etter service. Den hadde da vært i bruk i rotasjon med andre ur siden service. Vet med sikkerhet at den ikke har fått noen direkte slagskader. Bare med på reiser på armen og jeg tar alltid klokkene av når jeg gjør aktiviteter med risting og risiko for støt.
Klokken fungerte 100 % når jeg overleverte den til kjøper. Et par dager etter salget får jeg en telefon fra kjøper om at kronografen ikke alltid fungerte på minuttene. Da det kun er få dager etter kjøpet synes jeg det er for tilfeldig om dette har skjedd i kjøpers eiertid. Jeg tilbyr meg derfor å koste en eventuell reparasjon. Butikken som hadde den ikke sier de skal se på klokken på nytt. Klokken blir levert på "feil" butikk, ikke den jeg sa han skulle gå og hvor jeg hadde hatt siste service.
For et par dager sider får jeg denne beskjeden:
Klokken er fortsatt i Sandefjord og det viser seg at en skive er ødelagt og en må bytte ut denne samt en krone og noen pakninger. De skal sende et mer detaljert prisoverslag på mandag, men antok at det vil komme på rundt 7000,- og vil ta ca. en måned.
Hvordan er dette mulig? Ødelagt skive, pakninger og krone. Klokken fungerte altså fint, men minuttene på kronografen gikk ikke som de skulle. Også litt rart at det er tilsvarende feil som jeg tidligere har betalt for å fikse.
Kan det ha skjedd i postgangen?
Vet dette bare blir spekulasjon, men noen med kjennskap til mekanikken, @Greg @Arcticboy, skal det så lite til før dette skjer?
Redigert av en moderator: