Skal i bryllup på lørdag. Hvilken klokke?

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Bryllup på lørdag, så da kommer valgets kvaler: hvilken klokke?

Planen siden invitasjonen var å bruke Baume´n, da den er dressy og fin. Etter den tid har jeg gått til innkjøp av en GMT, og da ble det plutselig ikke like lett.

Dressen jeg skal bruke er en mørke-grå Canali.

IMG_3575_zps25e28216.jpg

GMT-master II

IMG_3599_zps603ae416.jpg

Baume & Mercier Hamptons

Skal jeg gå for klassisk, eller skal jeg ta en James Bond?

Grå dress, sorte sko?

Jeg hadde nok valgt GMTen heller enn en mellombrun (forbehold: er fargesvak) krokorem. Ække James Bond før du bruker den smoking. :)

B&M er jo vesentlig mer dressy, og fargen på reim kontro sko er imho av mindre betydning. Så velg den.

Eller GMTen ;)

For meg, den B&M er mer klassy i følelse enn den Sub og vil bedre passe seg med dress.
Mange vet ikke en gang hva en J-bond er…De skal bare se Rolex og sports klokke.
Siste gang jeg fikk meg en "James Bond" var det når jeg kom på fest med en flaske vodka og en flaske Martini Bianco…
Når flaskene var ferdig var det ikke mye spionasje på gang:p

GMT...den er stealth med mørk grå dress. B&M kommer til å stå ut på feil måte. Min mening...kos deg uansett!

Jeg hadde valgt GMT men personlig synes jeg at du skal gå for den du synes er best selv, i dagens "code of conduct" gir de fleste fullstendig F... i valg av farge på sokker og sko og ikke minst klokke. Viktigste er at du stiller med noe annet enn en pulsklokke med plastrem og hvite sokker i upussede sko. Stil og etikette er så varierende at du må nok ta et selvstendig valg. Skal du gi F.. i tradisjonell etikette så gjør det med stil.
Tom

Jeg hadde soleklart gått for GMT`en selv i allefall. Men begge to funker jo selvsagt utmerket

Provoserende innlegg etter min mening....typisk student som har lest seg opp på etikette og tror han lever i et samfunn omgitt av britisk adel.

Redigert:
Jeg synes @Edward har et poeng, selv om det kunne vært fremsatt på en noe mer taktfull måte.
I et bryllup er mørk (sort) dress eller smoking mest vanlig.
Til det ville jeg uansett ikke valgt ur med brun rem (åpenbart).
Rolex sine sportsmodeller passer til nesten alle anledninger.
Den gir også uansett et løft i status, som kan være nyttig av og til.

Bryllup er uansett den hyggeligste anledningen jeg kan tenke meg å bli overstadig sjarmerende til.
God fornøyelse!

Redigert av en moderator: