Skal kjøpe Omega, men hvilken?

Medlem
28. juni 2009
Sted
Arendal
Heisann

Er "litt" gravid, mener ganske bestemt på at jeg nedkommer med en av følgende storsjamører:

Omega seamaster 300m chrono diver i titan http://www.omegawatches.com/index.php?i ... no_cache=1

eller

Omega seamaster 300m Chrono diver SS http://www.omegawatches.com/index.php?i ... no_cache=1

Men min lokale klokkepusher mente på at titan ikke var tilgjengelig, i 2008 katalogen står det ikke noe om titan, men på hjemmesiden så er det jo en titanklokke.

Er dette en versjon som ikke er tilgjengelig i norge?
Er det noen som har erfaringer med disse klokkene, og som kan skrive noen ord?

Veldig fine begge to. Vet ikke så mye om tilgjengelighet på titanmodellene.

Når det gjelder urverkene inne i klokkene snakker vi om to vidt forskjellige klokker. Den ene er basert på det gjennomtestede og populære Valjoux 7750. Kanskje litt kjedelig urverk, men godt egnet i en sportskrono og tåler det meste.

Den andre er litt mer sofistikert med kolonnehjul som gir deg en mer smooth mekanisme noe du kan kjenne når du trykker på pusherne.
Personlig er jeg veldig svak for akkurat denne men i denne konfig:
omega_seamaster.jpg

Hør med en annen forhandler om den er tilgjengelig eller ikke. Det virker jo veldig rart siden den står oppført på Omega sin hjemmeside.

Jeg kan slutte meg til det JonasV skriver. Valjoux 7750 ( Omega 1164) er en veldig bra arbeidshest men kanskje ikke så veldig spesiell. Jeg har selv en Breitling EVO med cronometer-
versjonen av 7750'en, samme som sitter i den blå Omega'en her, og har bare positivt å si.

Jeg hadde også heller valgt den andre Seamasteren. Kolonnehjuls-kronografen fra F. Piguet ( Omega 3301) er litt mer spesiell og rafinert 8), selv om den ikke nødvendigvis er noe bedre av den grunn. Jeg liker også mye bedre plasseringen av kronograf-viserene på skiven her (klokken 3,6 og 9). Blir mer symmetrisk og harmonisk å se til.

Ellers håper jeg Omega skifter ut de to stållenkene som er avbildet i denne tråden. De virker både billig og har et kjipt design etter min smak. Men Omega kan hvis de vil; se for eksempel på stållenken til den nye Deville'en (cal.8500), nydelig.

Takk for rask respons, ble litt klokere nå ja.

Men når jeg er inne på omega siden så får jeg ikke valgt titanlenke på mod 2993.52.91. vil ikke komme opp med det alternativet. Må nesten gå i tenkeboksen litt til her.

Jeg synes at mod 2225.80.00 i stål er pen som rakkern, men jeg har en Breitling Avenger M1 i titan, og den er stor men veldig lett på handa, og så er den veldig lett å børste opp så den blir akkurat som ny igjen, jeg har en tendens til å bruke klokkene endel så greit at de tåler litt.

Blir vel et par tafseturer til ned til Marcussen i Arendal før jeg bestemmer meg ja.

Forskjellen er så vidt jeg vet kun kosmetisk på urskiven. Den nye har fått pålimte markører med med rodium ringer rundt. Tror også de oransje viserene er erstattet med rød.

Den nye ser litt mer flashy og luksuriøs ut kanskje, men mange foretrekker den gamle da den ser litt mer tradisjonell og "tool" aktig ut. Ellers er de helt like. Samme urverk.
Tror du kan gjøre et godt kjøp på den gamle om dagen. Har sett mange til salgs i det siste til en god pris. Husk å prute!