Skal, skal ikke?

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Denne har vært diskutert under "Gull-tråden" i Rolexforumet:

http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&goto=6151431&rid=104913#msg_6151431

Jeg har forhandlet litt med selgeren og han er villig til å la den gå for min VC Overseas + 5700 dollar. Jeg er i tvil. For det første har jeg ikke lyst til å kvitte meg med VC´n (selv om jeg har en til;)) For det andre er jeg usikker på andrehåndsverdien på GO´n. Prisen er ikke avskrekkende, men hvis den ikke faller i smak er jeg redd det kan bli vanskelig å få solgt den igjen. På den annen side synes jeg GO´n er fantastisk. Og den er limitert til 15! Som dere skjønner har jeg fått den store tvilen over meg. Noen som kan gi råd?

Den klokka der er nok på topp 3 av de fineste klokkene jeg har sett, så min mening er JA!!!

Siden jeg selv ikke har noen sterke følelser for VC, og siden du har enda en VC til, så kjør i vei.
Se hvor fet og fin den er, tenk på den deilige vekten, herregud det er bare å gjøre det:cool:

Tricky case!
Nisje-ur versus allrounder.

Skulle jeg latt meg friste av den GOn måtte det være fordi jeg var dead-set på nettopp den versjonen. "Der" er ikke jeg pt.
Mitt svar: No go.

Hvilken vc skal evnt ut?

Det blir i så fall denne, som han verdsetter til 8K i en byttehandel:

Blurb_VC_Auto-7.jpg

Den andre har jeg utviklet et "din for evig" forhold til:)

Dette blir til syvende og sist din avgjørelse, men jeg ville ikke foretatt byttet. Jeg må innrømme at det lave antallet og helgull høres flott ut, men jeg synes blåfargen imo får klokken til å se "billig" ut. Klokken har ikke lenke, og Overseas ser mye bedre ut i mine øyne :) Lykke til med valget!

Sier meg enig i Topale her. Nå er uttrykket billig kanskje ikke det rette men ja, den gjør noe med uret jeg ikke er helt med på. Behold VC`en din. Min mening.

No go etter min mening. Skal du først bytte vekk klokken din ville jeg nok byttet den mot noe annet. GO syns jeg alltid har representert noe stilrent og elegant, med dette uret syns jeg de har truffet litt utenfor.

But then again, det er opp til deg. Men IMHO; Hvis du må spørre, så er det ikke rett.

Selv om det var ca. 50/50 for og imot så tror jeg "mot" har overbevist meg med bedre argumenter. At klokken kun har rem er et minus.

Kan nevne at med helgull kjede koster den ny 40K!

http://www.luxist.com/2009/08/18/glashutte-original-sport-evolution-limited-edition-watch-only-at/

I ikke-limitert utgave finnes den brukt til 25K + moms

http://www.essential-watches.com/Gl...e-Rose-Gold-on-Bracelet-with-Black-Dial-42260

Jeg er også litt usikker på blåfargen. Redd for man kan gå lei av den.

Gulltråden i Rolexforumet har fått meg til å ønske noe i gull, men jeg kan jo tross alt få en 16613 med blå skive for mellomlegget.

Jeg synes klokken en helt rå! Blir du lei den er det nok ikke noe problem å selge den igjen, kjøpe deg en ny VC og noe annet fint:) bedre å angre på noe du har kjøpt (kan alltid selges igjen), enn å angre på at du ikke kjøpte når det er et ur som er rimelig vanskelig å få tak i. Men det er bare min mening;)

Tror kanskje man ikke skal la seg blende for mye her, av den 15 i verden greia... Har IMHO problemer med å se at det gjør noe med verdien til klokken, tenker da at det blir et samlerobjekt el...

Men, når det er sagt, er klokken meget lekker. Hvor vanskelig er det å kjøpe "vanlig" gull, og få tak i blå skive bezelinsert? Kanskje Tidemann kan svare på det...

Hvis det dog er suget etter gull som er gjeldende, så vet du hva du må gjøre;)

Rolex...