En klokketrend som har fått liten oppmerksomhet, er at flere og flere produsenter lager "Skeleton"-utgaver av urene sine. Altså klokker der deler eller hele urverket er synlig fra forsiden. Jeg antar at det har sammenheng med økende interesse for urverksdelen av manuelle og automatiske klokker. Og det er jo fascinerende å se alle de små delene i sving uten å måtte ta av seg klokken.
Men jeg har ikke sett så mange slike ur her inne. Er det noen som har noen skjulte skjellett-klokker de har lyst til å dele med oss andre?
Personlig er jeg fascinert av urmakeren Armin Strom, som startet sitt virke med å lage skeletal-utgaver av urverk, og er nå en produsent med eget manufaktur-kaliber: Arm09
Mange slike åpne urverk i det øvre pris-segmentet er litt "overdekorert" i min smak, men One Week Skeleton-uret er akkurat innenfor.
Av de litt mer overkommelige, synes jeg Tissot Squelette har gjort mye riktig.
Men jeg har ikke sett så mange slike ur her inne. Er det noen som har noen skjulte skjellett-klokker de har lyst til å dele med oss andre?
Personlig er jeg fascinert av urmakeren Armin Strom, som startet sitt virke med å lage skeletal-utgaver av urverk, og er nå en produsent med eget manufaktur-kaliber: Arm09

Mange slike åpne urverk i det øvre pris-segmentet er litt "overdekorert" i min smak, men One Week Skeleton-uret er akkurat innenfor.
Av de litt mer overkommelige, synes jeg Tissot Squelette har gjort mye riktig.