Skifte bezel og skive på submariner?

Medlem
22. feb. 2013
Sted
Oslo
Hei!
Jeg tenker å kjøpe en Sub med blå bezelring og skive!
Er det noe problem å skifte dette til svart?

Det er i utgangspunktet ikke noe problem, men det kommer til å koste deg såpass mye at besparelsen på klokken sikkert kommer til å bli spist opp av ekstrakostnaden skive og bezelbytte vil medføre. (Regner med det er derfor du kjøper en annen klokke enn den du egentlig vil ha.)

Det vil også bli betraktelig dyrere på en 116613 enn på en 16613 på grunn av den keramiske bezelen.

Jeg skiftet fra blå skive og bezel til svart på min 16613 og det kostet 3000, når jeg handlet fra Jonny som har et bra lager med pent brukte og muligens også nye skiver etc til Rolex, jeg beholdt blå skive/bezel selv men fikk forståelse at han kunne ta i innbytte uten at jeg spurte om hva prisen ble da. Hvis det er snakk om 116613 blir nok prisen en helt annen ja.

Er selv inne på tanken og kunne bytte bazel på min GMT. Etter humør men fikk passet mitt godt påskrevet av Bjerke da jeg fisket etter priser på bazel, de kunne da fortelle meg at slikt går man ikke og at rolexen min da ikke var ekte!!!!
Jaaaaa velllll tenkte jeg og takket pent for praten!

Er selv inne på tanken og kunne bytte bazel på min GMT. Etter humør men fikk passet mitt godt påskrevet av Bjerke da jeg fisket etter priser på bazel, de kunne da fortelle meg at slikt går man ikke og at rolexen min da ikke var ekte!!!!
Jaaaaa velllll tenkte jeg og takket pent for praten!
Hvis det er den du har i signaturen din, så finnes det dessverre bare en type bezelinsert til den utgaven.