Skifte bezel og urskive Rolex Datejust

tjt

Medlem
22. mars 2011
Sted
Oslo
Jeg har nettopp kjøpt en helt grei DJ i stål (ca. 1969). Spørsmål til dere som kan dette gamet: Er bezel ringen av hvitt gull eller finnes det stålversjoner også? Har lyst å skifte urskiven som er helt fin med en hvit skive med roman tall. Er dette greit eller foringer dette klokken?
Takknemlig for råd!

Bezelringen og skiven kan naturligvis byttes.
Verdien som original vintage vil naturligvis forringes, men om bytte er av verdi for deg så kjør i vei. Det viktigste er hva du som skal bruke klokken synes, men ta for all del vare på de gamle delene.

Lykke til.

Litt vanskelig å si, men vil tippe ut fra antatt alder at det er en ref 1601.
Meget sannsynlig har den såkalt "fluted bezel" i hvitt gull. Har til gode å se en original skive med romertall til 1601, det ble dog mer populært på DJ p å80-tallet. Mulig jeg har misset noe, har du fått tak i skive som passer?

Du har helt rett. Det er en 1601 med fluted bezel i hvitt gull. Spurte meg for hos Bjerke i dag, de skulle ha ca. 10000!!!!! for bezel (helt vilt spør du meg). Satser på å få ordnet på den gamle.Nei jeg har ikke fått fatt i skive. Takk for tilbakemeldinger!

Du har helt rett. Det er en 1601 med fluted bezel i hvitt gull. Spurte meg for hos Bjerke i dag, de skulle ha ca. 10000!!!!! for bezel (helt vilt spør du meg). Satser på å få ordnet på den gamle.Nei jeg har ikke fått fatt i skive. Takk for tilbakemeldinger!

10k for en bezel? Hvitgullbezel til Datejust II fikk jeg pris på 7k hos Lervik...