Skifter dere smak når det gjelder klokker?

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Jeg registrerer at jeg skifter smak når det gjelder klokker. Er det slik med dere også? For noen måneder siden var jeg sikker på at min neste klokke skulle bli en IWC Portuguese. Nå vil jeg heller ha den "nye" Aquatimer 2000 med hvit skive. Den klokken er jeg blitt helt betatt av i det siste, men for noen mnd. siden ville jeg ikke drømt om å ha kjøpt denne. Kanskje litt farlig å kjøpe den før jeg vet om smaken skifter igjen?

He he...:)
Har skiftet smak flere ganger. Det ser ut til at det går i sirkel og jeg alltid kommer tilbake til utgangspunktet.
Er nå på min andre runde med å like Omega Speedmaster.:roll:
Er nettopp ferdig med Aqua Terra, og ser ut til å komme tilbake til "vil ha" stadiet for Breitling Navitimer for tredje gang.
Det er godt å trøste seg med at det ikke er noen fornuft i denne hobbyen, og at jeg ikke trenger å rettferdiggjøre meg selv for noen...:p

Rolex holder seg uansett, men jeg bytter litt smak i forhold til hvilke merker som er aktuelle til en hver tid.
Det kan jeg vel delvis takke sonen for. Blancpain hadde jeg nok aldri sett på om det ikke var for nettopp sonen.
Hvis nå bare vi harryfolkene kunne fått litt større rolexer nå, så blir alle fornøyde. Da kan vintagefolket uffe seg om maxicase og kose seg med de gamle subene sine, så kan vi harryfolkene få kjøpt litt større ur som vi kan flashe! Sånn 43-44 mm eller no (spøkemodus delvis av)
Breitling har jeg gått noen runder med, liker ikke 90% av modellene, men noen få glimter til med utrolig stilsikker design og riktig størrelse. Akkurat nå er jeg på Bentley fundering igjen.

Ikke så mye revolusjon. Mer er det snakk om evolusjon.
Man oppdager hele tiden nye ur eller sider ved ur som man tidligere ikke har festet seg ved. Sånn blomstrer ny kjærlighet. Men enkelte svermerier dør aldri. UJU nevner Speedy. En annen kjærlighet som aldri ruster for meg er Rolex og Jaeger.:D

Den evige sirkelen... Klokker kommer og klokker går. Du kommer til å kjøpe klokker du liker der og da, selge dem igjen når du er lei dem og kjøpe dem på nytt når du angrer som en hund på at du solgte :p

Man kan vel si at klokker er som damer. De kommer og går, men noen forhold varer livet ut ;)

Man kan vel si at klokker er som damer. De kommer og går, men noen forhold varer livet ut ;)

Jeg håper da inderlig at du ikke har 8-9 ++ damer liggende i en boks og bytter på å bruke dem (alt etter dagsform og antrekk) og selger unna noen for å kjøpe ei ny :p

Jeg er av den oppfatning at skifte av smak og behag øker proporsjonalt med antall timer på dette forumet. Sånn er det i hvertfall med meg:p

Før var jeg f.eks. ikke tilhenger av designet til Panerai og Rolex Two Tone/helgull var det mest harry jeg visste om. Etter masse god info og mange flotte bilder her inne har smaken min forandret seg over tid.;) Nå er begge deler på ønskelisten:cool:

Jeg er av den oppfatning at skifte av smak og behag øker proporsjonalt med antall timer på dette forumet. Sånn er det i hvertfall med meg:p

Før var jeg f.eks. ikke tilhenger av designet til Panerai og Rolex Two Tone/helgull var det mest harry jeg visste om. Etter masse god info og mange flotte bilder her inne har smaken min forandret seg over tid.;)

+1 :D

He he...:)
Har skiftet smak flere ganger. Det ser ut til at det går i sirkel og jeg alltid kommer tilbake til utgangspunktet.
Er nå på min andre runde med å like Omega Speedmaster.:roll:
Er nettopp ferdig med Aqua Terra, og ser ut til å komme tilbake til "vil ha" stadiet for Breitling Navitimer for tredje gang.
Det er godt å trøste seg med at det ikke er noen fornuft i denne hobbyen, og at jeg ikke trenger å rettferdiggjøre meg selv for noen...:p

Min "gamle" Pam er tilbake til opprinelig eier, fornuftig eller ei er nanskelig å si, vi følger vel alle magefølelsen her inne og og ikke fornuften..............

Smaken forandrer seg. I begynnelsen likte jeg hverken Panerai eller Rolex. Da var det kun Omega Speedmaster som gjaldt. Nå, et par år senere har jeg vært innom både Panerai og Rolex, men aldri kjøpt en Speedmaster.

Jeg har utviklet en forkjærlighet for divere :)

Speedmaster topper forøvrig prioritetslista, og denne gang skal den ikke måtte vike for en frekk dykker :p

Det synes som om smaken endres av samtlige her inne. Det er jo ganske så god trøkk på ”kjøp og salg” for tiden ser det ut for.

For min del har smaken endret seg betraktelig. Jeg likte ikke Rolex og syntes ingenting om Omega. Det var kun IWC i min verden – helt til jeg fant tidssonen.no…

Rolex har jeg hatt, Omega er på vei inn. Og mange flere av disse artene skal erverves i fremtiden. Det skal dog sies at IWC fortsatt står høyt i kurs hos meg.

Ja og nei.
Jeg er trofast mot Rolex, men har noe forhold/små flørter på siden til stadighet. De varer sjelden lenge og nye varianter prøves ut med jevne mellomrom.

Smaken min gjennomgår definitivt sykluser med endret fokus, om ikke total forandring. Jeg har hatt en Heuer-periode, Omega-periode og IWC-periode. Jeg ville veldig gjerne trives med Paneraien min, men kommer ikke til å savne den nevneverdig.

Men Rolex har bare styrket seg mer og mer som min hovedinteresse. Det betyr ikke jeg ikke kan glede meg over de andre merkene, men det er lettere å selge dem for å finansiere noe nytt.

Jeg gikk fra å like dress ur kjempe godt, til å kjøpe meg en liten Breitling. :)

Jeg følger en strategi der smaken min endres hver 5 uke. Forarbeid for innkjøp prosessen må vare i minimum 3 uker, og denne prossessen kan ikke inetieres før etter 2 uker.
Jeg gir meg en sjelden gang dispensasjon fra bestemmelsen om varighet på innkjøpsprosess.

På den måten endrer stort sett smaken min før jeg får brukt penger, dermed holder økonomien seg flytende. :p

:mrgreen: