skinnrem, hvilken str skal man velge?

Medlem
1. mai 2012
Sted
Fjellhamar
Hei,

Jeg har nettopp fått min første mini-sub fra Tudor og har tenkt å kjøpe en kvalitets skinnrem og er usikker på hvilken str som man skal velge. Når jeg sjekker så har mini-sub en lug size på 17mm, blir det ikke litt for trangt å velge en 18mm? Er det ikke slik at man bør velge samme str som lug size eller tar jeg feil her?

Jeg har kjøpt et par nato straps fra Lervik Ur og de er 18mm, ser det er litt trangt, men det går.

Takker for svar om det er noen som kan anbefale meg hva jeg kan gjøre. Jeg kunne gjerne tenkt meg å kjøpe denne tror denne fra Hodinkee hadde passet veldig bra.

HODINKEE - Shop Luxury Timepiece Accessories - Unlined Shell Cordovan Strap, Natural

Kommer ikke til å bli pent med 18mm på 17mm lugs. Bestill fra en av remmakerene på forumet.

Kommer ikke til å bli pent med 18mm på 17mm lugs. Bestill fra en av remmakerene på forumet.

Takk for svar, jeg hadde vel en mistanke om at det ikke blir veldig pent. Vanlig Nato rem går fint, men i skinn blir nok ikke helt bra. Jeg får se om jeg kan bestille meg en i 17mm.

Null problem å bruke 18mm skinnrem mellom 17mm lugs.. Skinn er veldig fleksibelt og tilpasser seg bra. Helt vanlig prosedyre å kjøpe skinnremer som er 1mm for store dersom man har klokker med lugs på 17, 19 eller 21mm.

Nja, har prøvd og det ble ikke helt tipptopp synes jeg. Man får den fint til å ligge på plass, men den får jo alltid en kant der den stikker ut fra lugsene. Uansett, 17mm blir bedre enn 18mm. ;)

Det er tydeligvis litt forskjellige meninger rundt dette, men det er tydelig at det som er optimalt er 17mm rem til 17mm lug etc.
Men jeg har også forhørt meg med noen venner og de mener også at det går veldig fint å gå opp 1mm, da det er helt vanlig å gå den veien. Det er vel værre den andre veien vil jeg tro.

Etter acnorway sitt bilde av sin klokke så ser det ut som det går veldig fint å gå opp 1mm. Det er vel også riktig at skinn er ganske fleksibelt og vil justere seg etter tid.

Den jeg ser på er Hodinkee sine varianter, de ser veldig bra ut men har en ganske stiv pris. Har dere andre forslag som hadde passet bra til en Tudor min-sub?

HODINKEE - Shop Luxury Timepiece Accessories - Unlined Shell Cordovan Strap, Natural

Det er tydeligvis litt forskjellige meninger rundt dette, men det er tydelig at det som er optimalt er 17mm rem til 17mm lug etc.
Men jeg har også forhørt meg med noen venner og de mener også at det går veldig fint å gå opp 1mm, da det er helt vanlig å gå den veien. Det er vel værre den andre veien vil jeg tro.

Etter acnorway sitt bilde av sin klokke så ser det ut som det går veldig fint å gå opp 1mm. Det er vel også riktig at skinn er ganske fleksibelt og vil justere seg etter tid.

Den jeg ser på er Hodinkee sine varianter, de ser veldig bra ut men har en ganske stiv pris. Har dere andre forslag som hadde passet bra til en Tudor min-sub?

Var nok Minuteman som postet bilde, men vi kan jo godt late som om jeg har en Patek :eek:

Når det gjelder rem så hadde jeg, som @KimNK foreslår, forhørt meg med en av tidssonens remmakere. Jeg kan anbefale både @Nessuno79 og @Olando. Har remer fra begge to og de leverer fantastisk kvalitet. Har tidligere brukt tusenlapper på custom-remer fra utlandet, men kommer aldri til å gjøre det igjen så lenge våre egne remmakere er aktive :)

God kvalitet til billig pris :)

Redigert av en moderator:
hehe...det var jeg som var litt kjapp der beklager dette:)
Men uansett så takker jeg nok en gang for gode innspill, jeg skal sjekke ut de som leverer her på forumet så får vi se hva jeg ender opp med. Men det er uansett greit å kjøpe en skikkelig kvalitet skinn rem når man først har kjøpt seg en bra klokke.
Utrolig bra med en slikt forum hvor man får kjapt svar på ting man lurer på, jeg har nå 2 stk Tudor og det blir nok ikke de siste jeg kjøper:)