Skinnrem på Polar

Medlem
29. mai 2010
Sted
Bærum
Min far har en rolex explorer polar. Lenken på denne ble fjernet da klokken var ny, han er "allergisk" mot lenker. Til nå har det gått i nato.
IMAG0339_zpsc3346019.jpg

Nå har begynt å fable om en brun skinnrem til klokken. Det høres ut som en vinner i mine ører. Noen her med forslag til rem jeg kan kjøpe ham? Bilder er et must :)

Kan anbefale endlinks hvis han tenker skinnrem, klokken får et helt annet inntrykk, har ikke bilder av expl med endlinks, men her er et fra daytonaen:

16387756-F287-4329-A950-CFAE9B895BB7-11113-00000984EE2FD0C4_zpsa0897170.jpg

Takk for svar.
@Minuteman Gjorde et søk før tråden ble opprettet, men synes det er svært få 16570 med brun skinnrem å finne der :(

@olem Det er ikke tilfeldigvis mitt bilde du viser til (for du har vel hvit skive)? Jeg hadde en tilsvarende modell og med endlinks.

Redigert av en moderator:
@olem : hvor får man kjøpt etur endlinks? Finner de ikke på nettet..skulle hatt to sånne i gull til min day-date...

@Havvo. Etur er en bruker på TRF, som mekker disse selv. Har vært ekstremt gode tilbakemeldinger på de, men jeg tror ikke han lager i hverken gull eller TT, da det blir vanskelig å få det pent nok (mener jeg å ha lest, correct me if I'm wrong). Du bare sender han en PM på TRF for bestilling eller spørsmål.

Det jeg tror er et "sikkert stikk" er at denne klokken passer bra på en Hodinkee rem, som nevnt over. Så dette er en liten forespørsel til deg @Kohe321: Kan du sette en av dine remmer på polaren din, og poste et bilde? På førehand takk :)

Ellers er det ingen skam på bære den klokken på Nato. Ser veldig bra ut IMHO!

Husker jeg slet veldig med å få på en Hodinkee-rem på polaren, det ble rett og slett litt for trangt mellom baretten og kassen, så etter noen forsøk på å få klemt den på så ga jeg opp. Akkurat denne remmen var usedvanlig tykk ved festet, så det var heller den som var problemet mer enn klokken. Det er såpass med luft mellom baretten og kassen at de fleste remmer bør passe greit. Tenker jeg skal prøve å gjøre remmen litt tynnere i enden så den kan brukes på polaren etter sommeren. :)

Tror en Hirsch mariner vil se veldig kul ut, og burde også passe uten noe krøll.

Her er min polar på en grå hodinkee, ser ikke fargen skikkelig på bilde. Men jeg er fornøyd. og beklager bildekvaliteten:)
6A24C2AE-3581-44B3-B425-D7CDD20BD637-5530-00000264037C2119_zpsc6d0355a.jpg

Perlon-komboene til @JoLu og @kohe er ikke så værst heller!