Skinnrem til Zenith El Primero 410

Jørgen

Bidragsyter
Medlem
14. jan. 2013
Sted
Norge
Selv om originalreimen med gummiert innside er god å ha på, blir det litt stiv for at jeg finner den helt 100%.

Er det noen som har noen anbefalinger på alternative skinnreimer? Gjerne myke og gode som kan passe fint til den klokken?

Da har jeg bestilt en skinnrem fra Camille Fournet.. Spent på denne.. Noen som har erfaring med leveringstid?

@Ph34r fornøyd med remmen fra CF? Hvilken landet du på? Har kjøpt en El Primero og har samme opplevelse som du beskriver over. Hvis du har tips til andre gode reimer til EP så si ifra, har den originale og bond NATO:
IMG_1525.JPG

• Liker
Reaksjoner: havarduf
@Ph34r fornøyd med remmen fra CF? Hvilken landet du på? Har kjøpt en El Primero og har samme opplevelse som du beskriver over. Hvis du har tips til andre gode reimer til EP så si ifra, har den originale og bond NATO

Kvaliteten på remmen fra CF var meget god, men jeg bestilte den 1 mm for smal, samt at jeg nok gikk for en litt FOR tynn rem. Jeg ville anbefalt å måle svært nøyaktig mellom lugsa, og være sikker på at den blir bred nok. Samt at man ser på hvor tykk selve remmen skal være. Husker dessverre ikke data på den jeg bestilte, men jeg valgte nok en av de tynneste profilene og den ble litt spinkel!

• Liker
Reaksjoner: Heguli
Da har jeg bestilt en skinnrem fra Camille Fournet.. Spent på denne.. Noen som har erfaring med leveringstid?

Jeg bestilte hos CF i butikken deres i Paris i går. Hun som jobbet der var litt overrasket over at jeg spurte etter klokkerem, men når jeg forklarte at jeg var klokkeinteressert og hadde blitt anbefalt CF på klokke forum ble hun veldig positiv.

De hadde et sykt utvalg av skinn. Gleder meg til jeg får min tilsendt om noen uker. Tror kvaliteten er meget god! :)

Edit: mener hun sa 2-3 ukers leveringstid.

• Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og Heguli