Skjegg og mustasj - skjeggpleie, produkter og mote

Ikke flush et helskjegg ned i vasken, finn ei arti avisside å samle ragget i :D

IMG_5731.JPG

Det er harde bud når en er ute og flyr. Måtte overnatte på Gardermoen for litt siden, og ble luket ut i den nye, fine sikkerhetskontrollen. Vekteren gikk meget målrettet mot toalettmappen min, og beslagla barberbladene mine. Både det som sto i høvelen og reservebladet. (Tradisjonell høvel og gammeldagse barberblader). Har flydd med denne høvelen i håndbagasjen i årevis, og aldri blitt stoppet med den før. Måtte slå opp på Avinor sine sider, og jaggu er ikke tradisjonelle barberblader forbudt. Min konklusjon er at de nye slusene på Gardermoen har state of the art scannere som kan identifisere mange flere objekter enn før. Og fra nå blir det engangshøvel på reise.

Et lite bidrag fra «Santa» her;)
Skjeggtrim gjøres best selv, søk på youtube og du vil finne guider m.m.
Har av velvære grunner tatt «full pakke» hos PelsPels noen ganger - og prøvd både Stefan(ok) og LJK(drit dårlig = pompøs amatør!), blir dessverre alltid skuffet. :(

Har av velvære grunner tatt «full pakke» hos PelsPels noen ganger - og prøvd både Stefan(ok) og LJK(drit dårlig = pompøs amatør!), blir dessverre alltid skuffet. :(

Jeg trimmer det selv og det blir best.
Bruker arganolje noen ganger men ikke hver dag.

Kult, en skjeggtråd! Ikke alt for mye aktivitet, men legger nå ved et bilde av noen godsaker....

Vedlegg

• C252EDFD-6DDB-479D-8599-6F7687074FC7.jpeg
    C252EDFD-6DDB-479D-8599-6F7687074FC7.jpeg
    133,4 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks

Synd det ikke funka med LJK. Jeg har alltid vært fornøyd. Bruker Maurizio i Tollbugata fast for hår og overskæg.

Kan anbefale produktene fra Graabein. Har skjeggolje, skjeggbalsam og noen børster/kammer derfra og er veldig fornøyd. Også er det et norsk selskap da :)
https://www.graabein-skjegg.com/

Når det gjelder bartevoks har jeg enda ikke funnet noe som funker bedre enn Stern, men noen av tubene lukter helt pyton. Noen som har funnet noen gode alternativer (gjerne i samme format)?

• Liker
Reaksjoner: titan
Da ble det ett "Storeslem" fra Graabein og en skjeggsaks ved siden av.

Var på barbershop i Parma, og har bestemt meg for at jeg skal holde det vedlike :)

Min favoritt bartevoks kommer fra Staut barberstue i Tønsberg. De har sin egen produktserie. Veldig god pomade, skjeggolje som skal være helt topp og hårvann som heter (og til dels lukter) GT. Bartevoksen lukter Kongen av Danmark, og er passe hard. Sykt drøy.

Jeg har ganske tynn skjeggvekst. Bruker Gillette Regular barberskum og Mach 3 høvel. Fungerer helt OK. Skulle ønske jeg kunne gro en feit smultring for å se litt rå ut, men det går ikke.

• Liker
Reaksjoner: haviadm
IMG_20200410_145019564.jpg

Dette er mitt skjegg-kit. Har prøvd mange skjeggoljer, liker truefitt & hill sine produkter. Lukter friskt men ikke for sterkt. Den italienske Ruyado lukter litt parfyme, bruker den til spesielle anledninger, stort sett.
Bear family er også bra, men de lukter litt for sterkt for min smak.
Jeg har sett litt på de fra proaso. Hvilke av de liker du best @Preacher ?

Seki trimmesaks er et greit verktøy til å ta de små enkelte hårene som stikker seg ut.

For lengre skjegg så er det greit med en kam, og børste til å strekke ut om man har litt krøllete skjegg.

Hårføner er et must for min del.

Kniv er greit til å ta linjene. Jeg får det ikke like beint med høvel.

Jeg er så heldig at jeg har en kollega som er helt rå på å klippe både hår og skjegg. Blir fort dyrt (i Norge) å gå til frisøren ukentlig.

Edit: ser det er lenge siden det var aktivitet i denne tråden. Bruker du fremdeles de oljene fra proraso, preacher?

Redigert: