Skjorter for "spisse albuer"

Ban

Støttemedlem
Medlem
16. sep. 2013
Innlegg
1.620
Det er mulig jeg henger for mye på kontorpulten :oops:, men jeg begynner å bli lei av å kaste ellers fine skjorter etter å ha slitt hull på albuene. Så derfor søker jeg råd hos allvitende TS'ere.

Er det noen som har noen råd om hvor man kan få kjøpt pene skjorter med forsterkede albuer. Mange av skjortene jeg finner på nett har store, grove albuelapper med stor kontrast til resten av skjorten. Det må da finnes noe mer nøytralt?
 
Tenker at det beste for deg kanskje er made to measure tilpasset spisse albuer (f.eks. luxire.com), eventuelt be en skredder sy på nøytralt stoff på innsiden av albuen. Har tidligere hatt god erfaring med hvitt oxfordstoff på innsiden av hele underarmen (blir da en ekstra søm på oversiden av albuen, men syns det er bedre enn albuelapper).

I verste fall får bare lappe skjortene selv og bruke de som sommerskjorter på hytta, eventuelt sy om til kortermede.
 
Tenker at det beste for deg kanskje er made to measure tilpasset spisse albuer (f.eks. luxire.com), eventuelt be en skredder sy på nøytralt stoff på innsiden av albuen. Har tidligere hatt god erfaring med hvitt oxfordstoff på innsiden av hele underarmen (blir da en ekstra søm på oversiden av albuen, men syns det er bedre enn albuelapper).

I verste fall får bare lappe skjortene selv og bruke de som sommerskjorter på hytta, eventuelt sy om til kortermede.

Jeg har nok både tenkt på å få noen til sy på noe på skjortene og også å sy om de peneste skjortene til kortermet, men det blir med tanken. Det er alltid lettest å kjøpe seg noe ferdig tilpasset, så får jeg se hva jeg gjør med de jeg ikke har kastet.