Skjorter

Er piqueskjorter også godkjent her inne? :p

Isåfall, noen som har noen anbefalinger? Bruker nesten utelukkende pique på jobb, ihvertfall på kontoret. Har vært borti Jean Paul (Anbefales ikke, blir jo nesten direkte ubehagelig etter noen runder i vaskemaskinen), Abercombie and Fitch sine fungerer ganske greit, er mye og behagelige, men kragen får jeg aldri til å sitte slik jeg vil, uansett hvor mange vask/stryke-sessions jeg har.

Var også en kjapp tur innom Lacoste sine, men de føltes ikke ut som om de var verdt prisen verken på fit eller komfort.

Luca Avitabile, Anglo-Italian, Drake’s, Berg&Berg og Sunspel for å nevne noen.

• Liker
Reaksjoner: krille og HSR
Poloskjorter som har blitt "dvaske", mistet formen, misformede krager osv osv.

Stryking/damping gir ikke riktig resultat. Kan dette tas til et renseri for å freshes opp på et vis? Formes tilbake til nogenlunde ny tilstand? Eller snakker vi søppla og en tur innom nærmeste kjøpesenter?

Jeg kjøpte 3 skjorter fra Joe Merino i sommer, og gav bort alle bomullskjortene mine.
Joe-Merino-Joe-Woven-Shirt-Stripe-Jeans-in-Blue.jpg

100% ull. Alt i mitt liv handler om latskap. Ser pene ut rett ut av ryggsekken på reise, retter seg selv ut når man går med dem. Trenger ikke vaskes like ofte. Ah...

Jeg kjøpte 3 skjorter fra Joe Merino i sommer, og gav bort alle bomullskjortene mine.
Joe-Merino-Joe-Woven-Shirt-Stripe-Jeans-in-Blue.jpg

100% ull. Alt i mitt liv handler om latskap. Ser pene ut rett ut av ryggsekken på reise, retter seg selv ut når man går med dem. Trenger ikke vaskes like ofte. Ah...
Hvor kjøpte du denne med striper?
Hvor er det laget?
Kunne tenke meg å prøve men skal ikke gi bort skjortene: spesielt ikke Turnbull & Asser gjengen😆

• Liker
Reaksjoner: mr.quick
Hvor kjøpte du denne med striper?
Hvor er det laget?
Kunne tenke meg å prøve men skal ikke gi bort skjortene: spesielt ikke Turnbull & Asser gjengen😆

Hvis jeg husker rett, Litauen. Jeg kjøpte den i Amsterdam-butikken til JM. Hadde en jobbtur med reiserute Almelo -> Eindhoven -> Utrecht -> Tyskland, tok et tidlig fly på første reisedag for å gi meg selv et par timer i Amsterdam for å kjøpe skjorter...!
Kjekk, enkel butikk med hjelpsom betjening. Første gang jeg kjøper "ordentlige" skjorter, da jeg vanligvis er en bruktbaron.

Størrelsen er langt fra generøs.
Jeg er ingen slank mann, pleier å bruke ca. XL. Her er et bilde fra da jeg kjøpte skjorta, som er 3XL og fortsatt sitter ganske tett på!
pNYrzEL.png