Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Skal ha et par sommersneakers nå som det forhåpentligvis også blir sommer i nord. Har noen erfaringer med C.QP og Common Projects?
De er jo kostbare, men er de verdt det? Er det evt andre jeg heller burde se på?

Vis vedlegg 99062 Vis vedlegg 99063
Common Projects er de suverent beste sneakersene jeg har hatt, høy komfort og kvalitet

Common Project støttes, en egen verden. Diemme er også suverene. Kjøpte Nike Internationalist Sneaker fra CareofCarl, de var veldig gode og.

Redigert:
Fornøyd med mine Common Projects også. Jeg synes at de har blitt så dyre nå at jeg ville ikke kjøpt en modell med semsket skinn som det er vanskelig å holde rene. Modellene med glatt skinn holder seg fine i så mange år at det til en viss grad kan forsvare prisen.

Er det flere som synes at 3300 kr for plain sneakers er litt too much?)
Her er det noen budsjetopsjoner:
1) Skolyx sneakers 800 kr
sneaker-in-medium-brown-suede.jpg

2) Human Scales 950 kr på salg
https://no.zoovillage.com/human-scales/henry-white-1
human_scales_henry_grey_nubuck.jpg

3) Sandays 1300 kr på salg
https://stayhard.no/11555495/sandays/wingfield-leather-cement
11555495_display.jpeg

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Mine semskede bruker jeg lite og forsiktig av den grunn. De hvite gjør jeg rene ofte, og jeg smører de ofte. Lissene kan vaskes før de blir for møkkete, i tillegg får man et ekstra sett.

Hei!
Først vil jeg si at jeg har ikke noe imot CP Achilles.
Har Buttero Tanino og Velasca Barabitt som er ganske like til Achilles. Har ikke CP Achilles.
Jeg synes at det er litt kjedelig å betale 3300 kr for sånne sneakers. Her er en liten oppsumering.
1. Du kan ikke bytte sålen til sånne. En dag sålen blir slitt er sneakers ferdige, og det spiller ingen rolle om upper er fortsatt i god stand. 3300 kr blir borte.

upload_2018-6-27_14-35-57.png

2. Sko med flat såle er ikke spesielt bra for føttene dine og hvis brukt på hverdags basis, KAN MULIGENS føre til fotskader. Her litt mer detaljert:
http://www.keikari.com/english/shoe-advice-from-the-foot-doctor/

3. Folk sier at CP er myke å gå på. Ok. Hva sammeligner dere med? Ja, mine Buttero eller Velasca are mykere en mine GW dressko/pensko. Samtidig mye dårligere støtdemping en i Asics Gel Lyte. Asics har tykk EVA-sålen som absorberer sjokk veldig bra. Hvit margom såle absorberer ingenting, den er steinhard. Den eneste støtdempende greien man har i CP er inleggsålen med myk absorberende skum og kanskje med fotbuestøtte. Sånn inleggsålen har mine sneakeres også, tror det er pretty standard løsning.

979214-f46e95d0ea9b5a8a1351751173e9ac5e.jpg

Kanskje er CP Achilles veldige gode sneakers. Men det finnes fryktelig mange billigere alternativer på markedet. Hvorfor er CP unike? De gule siffrene?) God markedsføring?)
Tror ikke at disse Human Scales er mye dårligere en Achilles, men de koster bare 1400 kr, nesten 2,5 ganger billigere. Og de ser like bra ut, spør meg

7505-40a01934a4044f4093399de53f5b4179.jpeg

Og ikke minst, man ser CP Achilles overalt, kanskje det er en slags dresskode her i Oslo. Litt kjedelig, synes jeg.

Cp var ikke så mye dyrere enn alt Annet før de ble popp. Så økte de prisene noe voldsomt fordi de kan.

Jeg liker Diemme godt. Ser naivt for meg at de lages på en koselig liten fabrikk i Italia

Er det noen som har erfaring med str på Carlos Santos? Tenkte å klemme inn en bestilling på nett og får ikke prøvd skoene. Jeg har normal fot i str 43.

Er det noen som har erfaring med str på Carlos Santos? Tenkte å klemme inn en bestilling på nett og får ikke prøvd skoene. Jeg har normal fot i str 43.
it will depend of the last, I got some Carlos Santos at Brogue in Geneva a few years ago, I found the loafers to be quite low on the instep, while their most of their last are quite generous, similar to Loake's capital last.
The 333 last is specially generous, on which you could go down 0.5 of a size if you don't have wide feet or a high instep.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Ompalompa
Den er veldigt True to size. Er du strl 9 i andre merker er du det i CS også :)

• Liker
Reaksjoner: Ompalompa