Sko til kjole og hvitt??

Medlem
12. feb. 2013
Sted
Nærsnes
Hei folkens!

Den 16. august gifter jeg meg, og i dag var jeg ute og plukket ut antrekket.
Vi gifter oss på et slott i Sverige, så kjole og hvitt (livkjole) ble mitt valg :)

Men, jeg trenger sko. Og her er det tydeligvis lakksko som gjelder.
Noen som vet om noen? Kan tenke meg noen som skiller seg litt ut... på en positiv måte:)

Edit:
Det råeste skoen jeg har funnet til nå er "Magnanni for Neiman Marcus"-lakksko.
Men denne er SELVFØLGELIG klin umulig å få tak i.....
NMN1WPM_mi.jpg

Redigert:
Her er det ikke bare tydeligvis, men uten tvil lakksko som gjelder! Overraskende mange tror at det er til smoking man -må- bruke lakksko, men det er feil, da det fra gammelt av ble brukt vanlige sorte pensko til smoking og lakksko til galla. Jeg ville uten tvil holdt det enkelt og klassisk, da du skal gifte deg i det flotteste og mest klassiske antrekket en mann kan bære! :)

Jeg ville funnet en enkel sko med snøring, kan óg være lurt å tenke på at den ikke bør være fryktelig smal - da du skal ha en solid vidde på buksebeina. Lykke til!

Her er det ikke bare tydeligvis, men uten tvil lakksko som gjelder! Overraskende mange tror at det er til smoking man -må- bruke lakksko, men det er feil, da det fra gammelt av ble brukt vanlige sorte pensko til smoking og lakksko til galla. Jeg ville uten tvil holdt det enkelt og klassisk, da du skal gifte deg i det flotteste og mest klassiske antrekket en mann kan bære! :)

Jeg ville funnet en enkel sko med snøring, kan óg være lurt å tenke på at den ikke bør være fryktelig smal - da du skal ha en solid vidde på buksebeina. Lykke til!

Takk for godt svar! :)
Jeg innser at jeg kanskje allerede har gått på en blemme, da jeg har bedt skredderen om innsnevring av buksebeina fra knærne.
Liker at buksa sitter trangt nederst mot skoene... er dette fy,fy?? :eek:

Spørs hvor smalt du har sydd den inn.. Viktig at den ikke skal være like trang som en jeans/bomullsbukse nederst i fotvidde.

Doublemonks lakksko er kanskje det siste jeg ville valgt. Magnanni er kanskje de mest overprisete og vonde skoene jeg har hatt, men det er en annen sak. Som nevnt over: Velg heller en sko med klassisk snøring! :)

Takk for godt svar! :)
Jeg innser at jeg kanskje allerede har gått på en blemme, da jeg har bedt skredderen om innsnevring av buksebeina fra knærne.
Liker at buksa sitter trangt nederst mot skoene... er dette fy,fy?? :eek:

Jeg er selv høy og (altfor) slank, og trives best med noe smalere fotvidder. Har dog et annet syn på smoking og galla. Jeg synes klassiske antrekk skal være nettopp det, og hvis det skredderarbeidet ble utført hos butikken som solgte deg livkjolen har de ikke gjort jobben sin. Jeg synes så absolutt ikke du skal ha en smal fotvidde, da det ikke vil stå i stil med resten av snittet eller antrekket generelt. Jeg vet at det kan føles som om man "drukner" i store fotvidder dersom man til vanlig bruker smale dresser - men synes fortsatt ikke man skal tulle med et så klassisk antrekk! :)

Klassiske lakksko. Ikke tull med disse nymotens greiene. IKKE armbåndsur. Har du ikke lommeur får du låne et.

Lykke til med bryllup og ekteskap!

Smoking gir deg en del valgmuligheter. Livkjole gjør ikke.

I smoking kan du skille deg litt ut fra mengden ved å velge detaljer som passer akkurat deg. Smoking lar deg vise at du virkelig kan kle deg, ved å avvike littegrann fra alle de andre - men med livkjole viser du at du kan kle deg nettopp ved å kle deg nøyaktig slik alle de andre burde. Hvis du tenker på smoking som en veldig elegant dress til aftensbruk, og på livkjole som en uniform for sivilister, har du en god start.

Du har to alternativer i sko: lakksko med captoe og lukket snøring, eller opera pumps (damesko med sløyfe). Med mindre du er ekstremt sikker i din seksualitet går du for lakkskoene. :)

Tusen takk for god hjelp! Blir stadig imponerende over hvor mye kompetanse som befinner seg hos TS-gjengen :)
Kommer nok til å gå for klassiske lakksko med snøring.

Jeg eier forresten selv et par stk Magnanni, og er nok enig i at de ikke er så behagelig i starten. Men de blir bedre etterhvert som de "går seg til" :)

Men jeg innser at klassisk er veien å gå til kjole og hvitt :)