Skotesting på Air-King

Medlem
10. sep. 2009
På grunn av den siste tids horologiske utskeielser hadde jeg egentlig tenkt å selge min gamle Air-King, men jeg får det ikke helt til. Den får altfor lite wrist time, men når jeg først tar den på, går jeg med den lenge. Jeg gleder meg over enkle skiven og dens robuste nøyaktighet. I dagens komisk megarektiske klokkemote er den naturligvis liten, selv for min konservative smak, men den har absolutt noe ved seg.

Og nå har klokketyven jeg er gift med begynt å bruke den. For husfredens del og tatt i betraktning fordelingen av klokker i huset, kan jeg vanskelig selge den nå (ja jeg vet - tøffel). For å gjøre det enklere for henne å bruke den (og fordi hun ikke har en klokke med lys skinnrem, stakkars) har jeg derfor eksperimentert med en lys strutserem fra JLC. Så slipper vi å bale med lenka hver gang hun skal låne den.

Jeg synes fargekombinasjonen fungerer svært bra, men på rem virker den mindre og den er i grenselandet dandy for meg. For klokkenaskeren tror jeg imidlertid det vil være perfekt:
Air-King2.jpg

Air-King.jpg

Synes det ser riktig bra ut! Air-king synes jeg er for puslete, men ser at det kan være en populær tyvlåne-effekt for bedre halvdeler. Hadde kanskje også vært interessant å se den på en Nato (som i egen erfaring er meget populært hos den vakre i vår husstand).

Blå skive og brun rem fungerer fint. La fruen få beholde klokken, etter bilde å dømme er den for liten for deg (min mening). Trenger du pengene får du selge uret til henne, eventuelt leie det ut for et fast månedlig beløp, tenker slike forslag vil falle i god jord hos din bedre halvdel ;) :mrgreen:

Stilig klokke. Jeg må si jeg får mer og mer sansen for 40mm og nedover. Mitt neste klokkekjøp blir definitivt under 40mm.
Og ja, for husfredens skyld ville jeg latt være å selge den :mrgreen:

Ikke selg den! Behold den. Bruk den. Det går i bølger i hvor stor grad man bruker og nyter det enkelte uret.
Airking er en udødelig, vakker klassiker. :D

Det ble et uventet godt resultat. Men jeg lurer nå mest på hvordan JLCen din ser ut med Oysterlenke?