Du sier fyllepenn er uaktuelt, men siden det er den delen av spørsmålet jeg har en liten kommentar på prøver jeg meg nå allikevel. Jeg har en Pilot Custom 743 med WA-splitt på, helt super å skrive med for meg som høyrehendt, men den skal vistnok være helt super for venstrehendte også pga en annen vinkel på ytterste delen av splitten. Verd å prøve om du får muligheten.Kunne sikkert googlet meg til et adekvat svar, men regner med noen her inne sitter på mer en god nok informasjon.
Jeg kunne godt tenkt meg en bare én skikkelig penn. Utfordringen er at jeg er keivhendt, finnes det penner som som ikke sånne som meg drar alt blekket utover når jeg skriver. Fyllepenn er jo uaktuelt, men er det noen av disse high-end pengene som er konstruert som en vanlig kulepenn som jeg også kan bruke.
Ser nå at dette kunne jeg helt sikkert ha funnet ut av selv, men nå er det nå skrevet. Og om flere her inne lider av samme handikap så har de kanskje noen anbefalinger
Det er jo fremdeles en fyllepenn som legger igjen blekk akkurat der du er i ferd med å legge hånden da.
Når det gjelder kulepenner er jo mekanismen for å legge igjen blekk ganske lik uansett produsent, så det eneste som evt kan ha noe å si der må være hvor hurtigtørkende blekk de bruker, men jeg vil tro du har mer igjen av å eksperimentere med blekk/notatbøker, der vil jeg tro du kan merke stor forskjell.
Moleskine er veldig populære, men til fyllepenn er de ikke veldig gode og jeg går heller for Rhodia, Tomoe River, Leuchtturm eller Dingbats. All logikk tilsier det er like stor variasjon hvordan de oppfører seg med kulepenn.