SKX-angus jubilee fra strapcode

Medlem
20. juni 2014
Innlegg
714
Jeg har alltid likt den orginale jubilee lenka til skx. Ja jeg vet den er flimsete og skranglete. Det er og det jeg liker ved den. Den er solid bygget men har store toleranser mellom leddene. Det er derfor den er så komfortabel ;) Endlinksene er dog hule, men de passer perfekt, i motsetning til alle aftermarked solide end-links der ute. Derfor har jeg klart meg med seiko-lenka inntil noe med solide endlinks skulle dukke opp.

Jeg har kjent til strapcode lenge og vært fullt klar over deres super-jubilee. Jeg fikser bare ikke måten de har utformet endlinksene, på den "moderne" måten, der to tenner stikker ut, i stedet for to hull, som tradisjonell jubilee.
Så lanserte de ganske nylig en ny versjon som de kaller angus-jubilee. Denne har endlinks som har den riktige utformingen. Dessverre har de justert opp størrelsen på linkene i lenka. Ser litt mer biff ut og litt mindre elegant.. vel vel,....jeg har jo ventet på at noen skulle lage slike endlinks lenge nå, så måtte jo bare prøve.
Lenka ble levert i postkassen min 4 dager etter jeg bestilte. Hong Kong-Oslo på 3 dager! Og gratis frakt. Ganske imponerende :)

Lenka er flott den. Kanskje litt for "flott" ;) Jeg fikser ikke bling-bling, så det første jeg gjorde var å pusse ned hele greia med scotch-pad. Ble mer homogent og mer tool-watch i uttrykket.
Endlinksene er virkelig bra, men er som vanlig for AM-endlinks ikke 100% i passform. Jeg planlegger å dremle det til etter hvert. Jeg har ikke så mye annet å utsette på denne lenka, bortsett fra låsen som er en trist affære.
Jeg har hatt en strapcode lås tidligere (den lille) som var utmerket. Denne nye er litt større og klumpete enn den gamle og definitivt mer uraffinert. Sikkerhetslåsen er tynn og låser dårlig.
Skikkelig "made in hong-kong" som vi tullet med da jeg var barn.
Måtte slakte MM-300 lenken min og sette på låsen derfra. (har selvsagt bestilt ny lås til marinemasteren ;)

Alt i alt er lenka en solid oppgradering for Seiko-SKX.
Strapcode har samme lenken for Sumo og MM-300.

P1170308.jpg
P1170310.jpg
P1170305.jpg
P1170304.jpg
P1170301.jpg
P1170300.jpg
P1170298.jpg
 
Godt poeng @Perilei .
Leddene er nok dimensjonert som superengineer. Det er dog en vesentlig forskjell i uttrykket da superengineer har en mer moderne taper-22-20mm, der Angusjubilee har 22-18mm.
Endlinksene er jo og vesentlig forskjellige og var dealmakeren for min del
 
Fant dette bildet av mm300, på instagram. Ser ikke bra ut i det hele tatt, synes jeg.
16585613_1730313810615755_5993636336265854976_n.jpg
 
Jeg synes den så svært bra ut!

Men coin-bezelen da! Den var skikkelig lekker! Hva slags er det?
 
Redigert:
Har sett på samme @seikoskar - men hvordan er vektfølelsen? Synes du Anguslenka balanserer bra, eller blir den for solid? :)
 
Redigert: