SKX009/007-erstattere i 2016?

Er det noen tekniske/produksjonsmessige forskjeller på J- og K-versjonen, egentlig? Har hørt at begge lages i Malaysia og av kinesiske deler, med den eneste forskjellen at det er japanske teknikere som overser roboten som lager J-produksjonen.

Er det noen tekniske/produksjonsmessige forskjeller på J- og K-versjonen, egentlig? Har hørt at begge lages i Malaysia og av kinesiske deler, med den eneste forskjellen at det er japanske teknikere som overser roboten som lager J-produksjonen.

Det er forskjell på skx009k og skx009j i alle fall. Tenker da på blåfargen på skiva, Japan-versjonen er mye "blåere", mens den vanlige har en mørkere, nesten sort skive. Personlig så liker jeg Japan-versjonen best.

Det er forskjell på skx009k og skx009j i alle fall. Tenker da på blåfargen på skiva, Japan-versjonen er mye "blåere", mens den vanlige har en mørkere, nesten sort skive. Personlig så liker jeg Japan-versjonen best.

Fint om det stemmer, da vil jeg også ha J-versjonen. Men hvordan har du kommet frem til dette? Har lest et par tråder om temaet på Watchuseek nå, samt sett et par videoer. Noen påpeker det du sier, mens andre igjen mener det er motsatt- og da ved kun ha studert ett eksemplar av hver. Det får meg til å lure på om det hele rett og slett er produksjonsavvik.

Kan godt være avvik ja, har lest det i diverse tråder og tok det for god fisk. Skal sies at forskjellen var godt synlig på de bildene jeg så. Tenkte at dette sikkert stemte bra da min skx009k har en utrolig mørk skive, nesten helt sort. Finner dessverre ikke igjen kilden nå. Jeg vil også ha en blåere skive.

Alle disse modellene (i motsetning til hos SKX) blir tilgjengelig hos norske ADer fra februar/mars.

Alle disse modellene (i motsetning til hos SKX) blir tilgjengelig hos norske ADer fra februar/mars.
Blir spennende og se norske priser da :) Kan forsåvidt godt betale noen hundrelapper ekstra for norsk garanti og service. Men ikke tusenlapper......

Blir spennende og se norske priser da :) Kan forsåvidt godt betale noen hundrelapper ekstra for norsk garanti og service. Men ikke tusenlapper......

De koster 3.998,- på gummi og 4.498,- på lenke. Vet ikke hva de koster på nett, men regner nesten med at de vil være dyrere enn hva SKX har vært på nett de siste årene.

• Liker
Reaksjoner: wreckmaster og titan
De koster 3.998,- på gummi og 4.498,- på lenke. Vet ikke hva de koster på nett, men regner nesten med at de vil være dyrere enn hva SKX har vært på nett de siste årene.
Har sett de på eBay fra forhandler i USA fra 2800 til ca 3500 for srp775 ( med lenke ) også kommer jo mva i tillegg hvis man er uheldig. Derfor vurderer jeg og vente til de kommer på creationwatches , siden de alltid skriver verdien på forsendelsen til $20. Men foreløpig glimrer de med sitt fravær hos creation :p

• Liker
Reaksjoner: TubaTom
Men vil nok seriøst vurdere og handle hos norsk ad hvis den er så fin i virkeligheten som jeg tror hehe

Men vil nok seriøst vurdere og handle hos norsk ad hvis den er så fin i virkeligheten som jeg tror hehe

Kan si ifra når den dukker opp i Norge, så kan du i allfall få prøvd den! Modellen med sort og gult bezel dukker ikke opp før i sommer, men de andre er rett rundt hjørnet etter hva jeg har hørt.

Jepp snakket med AD i Sandefjord tidligere idag og ble da opplyst om at 773 kommer i slutten av februar, 775 i juni, 777 i april og 779 langt ut på høsten. Men tror uansett at 773 er den jeg har mest lyst på. Skal prøve den når den kommer. Koster ca 4,5k :)

Og da er en SRP773K1 bestilt!
incoming-baby.jpg