Skydweller i stål, hvilken skive har du bestilt?

Skydweller i stål, hvilken skive har du bestilt?

• Blå

Stemmer: 31 64,6%
  • Sort

Stemmer: 11 22,9%
  • Hvit

Stemmer: 6 12,5%

• Antall stemmer
    48
G

Guest571

Guest
Hvis du har bestilt, eller er like ved å gjøre det, hvilket skivealternativ går/gikk du for?

Innser at denne tråden trenger bilder.

Sort:
Rolex-Sky-Dweller-Rolesor-2017-aBlogtoWatch-12.jpg

Blå:
Rolex

Hvit:
Rolex

-Øyvind

Redigert av en moderator:
Har ikke bestilt, men skulle jeg gjort det ville det blitt den sorte.

+ 1

Jeg er spent på om kassen på stålmodellen er lavere enn i helgull - sistnevnte er nemlig en skikkelig tjukkas :eek:

Her må klokken prøves på hånden før det eventuelt blir bestilling!

+ 1

Jeg er spent på om kassen på stålmodellen er lavere enn i helgull - sistnevnte er nemlig en skikkelig tjukkas :eek:

Her må klokken prøves på hånden før det eventuelt blir bestilling!
Har prøvd helgull-fant ikke tykkelsen ubehagelig. (Vant til å ha på "egget" PAM 312). Vil gjette at kassen på stål vil være lik grunnet samme urverk (håper det) ?

Har prøvd helgull-fant ikke tykkelsen ubehagelig. (Vant til å ha på "egget" PAM 312). Vil gjette at kassen på stål vil være lik grunnet samme urverk (håper det) ?

Min urmaker sier at kassen er lik - men jeg har lest at andre hevder noe annet....

Får kjøpe meg en Panerai igjen, eller en DSSD eller PO, så blir ikke tykkelsen noe problem :D

• Liker
Reaksjoner: Guest571
Oppdatert førsteposten med bilder. Min favoritt er den sorte da jeg føler den blå er litt for, nettopp det, blå. Dette trodde jeg først om D-blue også, men opplever ikke fargen som noe problem nå. Sitter litt på vippen, men tror jeg kommer til å gå for sort.

Jeg bestilte sort. Rett og slett fordi jeg syntes den sorte ser fantastisk ut. Det kan også nevnes at jeg er redd blåfargen fort skal bli "kjedelig", og at den ikke kommer til å bli brukt så ofte.

Jeg har samme opplevelse med hvit skive. Kry etter å eie min første helgull Rolex, en Daytona 116519 ble gleden kortvarig. Helt hvit skive ble for kjedelig.

Forøvrig så vurderer jeg å selge min reservasjon, som er nummer 1 hos min AD. Du kan selv velge farge på skive, og selges selvsagt til kostpris :) Send en pm.

Jeg har ikke bestilt, men ville valgt med blå skive. Av den enkle grunn at jeg ikke har klokke med blå skive fra før. Synes også Skydweller og DJ er fantastisk fine med blå skive!

• Liker
Reaksjoner: kristofn
Forstod det slik fra "min AD" at reservasjonslisten hos de ikke gikk til "førstemann til mølla" dvs. prioritering men hver
"søknad" ble vurdert separat for å utelukke "børsing"/oppkjøp for videresalg med en gang.

• Liker
Reaksjoner: Genta
@Jon Henrik Var det noe forskjell på hvilke Skydweller-modeller det var lov å prøve og ta bilde av på Basel? Veldig overrasket over hvor få ws det er av den med sort skive kontra den blå. Skjønner at interessen for den blå helt klart er størst, men har bare funnet et par ws av den sorte.

@Jon Henrik Var det noe forskjell på hvilke Skydweller-modeller det var lov å prøve og ta bilde av på Basel? Veldig overrasket over hvor få ws det er av den med sort skive kontra den blå. Skjønner at interessen for den blå helt klart er størst, men har bare funnet et par ws av den sorte.

Nei, jeg tror alle bare synes av den blå er kulest :)

• Liker
Reaksjoner: Guest571
@RalphDarwin - De legger det vel opp etter kundehistorikk samt det du sa om spekulasjon.
Jeg har selv fått beskjed fra AD om at jeg kan få kjøpe, siden jeg har en samling som gjerne får lov til å vokse litt før jeg selger videre.

Forstod det slik fra "min AD" at reservasjonslisten hos de ikke gikk til "førstemann til mølla" dvs. prioritering men hver
"søknad" ble vurdert separat for å utelukke "børsing"/oppkjøp for videresalg med en gang.

Høres rart ut. Når begynte Rolexforhandlere å bedrive extreme vetting, som om de representerer eksentriske kunstnere som bare motvillig avhender sine livsverk til de verdige? Må man love å akte og ære den til evig tid for å få kjøpe Sky-Dwelleren?
Har ikke hørt på maken til tull.