Skydweller i stål, hvilken skive har du bestilt?

Skydweller i stål, hvilken skive har du bestilt?

• Blå

Stemmer: 31 64,6%
  • Sort

Stemmer: 11 22,9%
  • Hvit

Stemmer: 6 12,5%

• Antall stemmer
    48
Høres rart ut. Når begynte Rolexforhandlere å bedrive extreme vetting, som om de representerer eksentriske kunstnere som bare motvillig avhender sine livsverk til de verdige? Må man love å akte og ære den til evig tid for å få kjøpe Sky-Dwelleren?
Har ikke hørt på maken til tull.
Enig at det høres rart ut, og må være utrolig vanskelig å følge opp på en fornuftig måte. Samtidig synes jeg det er greit å prøve å holde opportunistene på en armlengdes avstand. Vi har jo alle sett hva som har skjedd med den nye Daytonaen. Mange som har kjøpt den for så å flippe den med 30-40 k fortjeneste innen kort tid. Da synes jeg det er bedre at den ender opp hos noen som ønsker den for veiledende pris.

• Liker
Reaksjoner: netrom71 og Genta
Jeg refererte kun til det jeg ble opplyst om hos denne AD´n.
Jeg bryr meg egentlig ikke om hvordan de "håndterer" salget.
IMHO, vil jeg ha min Sky-Dweller får jeg tak i den uansett.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Uten å kuppe tråden - er det noen som har hørt noe fornuftig om leveringstid på Sky-dweller i stål?

Uten å kuppe tråden - er det noen som har hørt noe fornuftig om leveringstid på Sky-dweller i stål?

Kupp i vei, trenger vel uansett en Skydweller tråd her inne. @Jon Henrik kan sikkert døpe om tråden etterhvert.

Ryktene tilsier at klokken er i butikken fra og med september.

update - fikk tilbakemelding fra større forhandler i Oslo om at det fort kunne bli 1,5 års ventetid på både SkyD og den nye SeaD hvis man satte seg opp i dag.

så Basel 2018 Next - i sovepose for å få en coke:)

update II - nye SD ankommer i sommermånedene, skyD i stål i novemberish

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: titan
Har noen sett noe bekreftet info om denne utgaven i stål er like høy som versjonen i gull? Eller er den lavere?

Når det gjelder SkyDwelleren synes jeg dessverre at denne har en skive / layout som ser helt for jævelig ut, når Rolex i tillegg tar seg den frihet å "ødelegge" ikonet SeaDweller er jeg så latterlig glad for at jeg holder meg til vintage, snakk om å tømme tarmen i egen bukse. Hvis disse 2 blir udødelige klassikere om 30 år er det kun fordi Rolex ikke får solgt noen. No offence - legger ut en bastant mening i kraft av å være president i GOFC.
Tom

Når det gjelder SkyDwelleren synes jeg dessverre at denne har en skive / layout som ser helt for jævelig ut, når Rolex i tillegg tar seg den frihet å "ødelegge" ikonet SeaDweller er jeg så latterlig glad for at jeg holder meg til vintage, snakk om å tømme tarmen i egen bukse. Hvis disse 2 blir udødelige klassikere om 30 år er det kun fordi Rolex ikke får solgt noen. No offence - legger ut en bastant mening i kraft av å være president i GOFC.
Tom
Hør hør!

Tom

Jeg digger innlegget ditt Tom, selv om jeg er meget uenig med deg :)

Sky-Dweller er vakker! Nydelig ur, men muligens for høyt for en del av oss med små armer!

Sea-Dweller tror jeg er bedre balansert enn mange kanskje tror basert på størrelsen alene. Ny tilpasset lenke etc tror jeg bidrar til dette. Vi får se :)

Tom

Spennende betraktning Tom. Jeg husker den gangen Rolex lanserte Skydweller for første gang. Jeg var såååå skuffet. Kunne ikke skjønne hva Rolex ønsket med denne modellen. Så fikk jeg høre at den var et resultat av fokuset på det asiatiske markedet. Dermed har den modellen blitt glemt langt bak i hodet mitt. Årets lanseringer var for meg også store skuffelser. En enda større SD ødela denne modellen for meg, og DJ41 er heller ikke så viktig for meg. Helgull Daytona og diverse twotone greier er heller ikke der jeg er nå. Dermed skal det sies at av alle lanseringene fra Rolex i år, så var stål Sky-dweller det mest spennende for meg. Jeg har dog ikke bestilt noen. Jeg mistenker at køen består av over 50% spekulanter denne gangen....mye pga. erfaringen med Daytona. Er det et for dristig utsagn?

Disse har begynt å dukke opp på TRF, noen her hjemme som har hørt noe?

Ligger ute på trf med 6-7k USD påslag. Blir spennende å se om Rolex "klarer" å mette markedet denne gangen.

Disse har begynt å dukke opp på TRF, noen her hjemme som har hørt noe?

Ligger ute på trf med 6-7k USD påslag. Blir spennende å se om Rolex "klarer" å mette markedet denne gangen.

Grådigheten til "distrusted sellers" på TRF er påfallende. Men det er mange nivåer av selgere og fullt mulig å få tak i det meste til langt bedre priser. Jeg kan tenke meg de får noen få salg til de rikeste og/eller engsteligste av oss men mener at reell pris som oftest er endel lavere enn hva disse opererer med:)

• Liker
Reaksjoner: Guest571
Jeg vil gjerne ha en SkyDweller med den "sorte" skiven som jeg ikke ser helt om er sort eller mørke grå. Betaler gjerne cash eller delvis med en SD43 fra Bjerke. SkyDwelleren behøver ikke å komme fra Bjerke eller Norge for den saksskyld.

Jeg var innom Bjerke nå på tirsdag, og ble fortalt at de ikke hadde fått levert noen SkyDwellere ennå. De visste heller ikke når de kom..

Lervik har mottatt 3 stk, tror det var sort, blå og en TT gult gull og stål. Antar at både blå og sort er "spoken for".