slakk i lås

Medlem
2. jan. 2011
har kjøpt en submariner 2008 i julegave til meg selv. det eneste jeg lurer på er at låsen er noe slapp. ikke selve hovedlåsen men flippen man tar over etterpå.er dette normalt? sikkert ett dumt spørsmål men dette er mitt første bra ur så er jo helt amatør på området.

Samtlige av mine Subs har vært blitt litt slakke i "flippen" etter litt bruk. Når det er spell nytt er de litt tightere dog.
Grattis med konge klokke!
Og ikke minst: BILDER!

Den bør jo ikke gå opp av seg selv, men du bør heller ikke føle mye motstand om du bruker neglen til å vippe den opp. På min 2010 GMT kan jeg vippe den opp meg neglen uten problemer, man aldri opplevd at den spretter opp av seg selv.

Samboern min har en Tissot med samme type lås og den er nesten umulig å få opp, så tror ikke det er et uvanlig fenomen du har på sin sub.

"Slakkhet i fippen" kan du enkelt reparere ved å dra flippen tilbake i åpen posisjon og deretter klemme den varsomt sammen med tommelen og pekefingeren. Du trenger ikke bruke mye kraft for å bøye den. Bøy og prøv deg frem til flippen "klikker" fint og uanstrengt når du trykker den over hovedlåsen.

As simple as that.