Slik ser:slettet:

Status
Stengt for ytterligere svar.
Folkens. Kyberkommunikasjon er komplisert.
Jeg legger meg langflat og beklager om folk har oppfattet meg som provoserende eller sint, sistnevnte har jeg absolutt ikke vært ifm denne tråden. På samme måte kan det hende at jeg i kampens hete har vært for rask ute med mine innlegg, og henfalt på ordkløveri, noe jeg på ingen måte ser på som en god forumretorikk. Den tar jeg. Men:

Til de som ikke leste førsteinnlegget vil jeg hevde at jeg oppfattet den som noe kryptisk og at det da må være mulig å sette spørsmålstegn ved feks hensikten ved innlegget - selv uten ansenniteten på TS som mange andre har. La oss holde den gode stemningen, absolutt, og hodet kaldt. Jeg stiller meg bak de som ønsker å se bilder av klokken, personlig er jeg mest interessert i å se innsiden og, som jeg har nevnt, til sammenligning med en original.

Du verden. Her var det et par selvutnevnte forumpoliti som godt kunne jekke seg ned et par hakk. Jeg synes ikke TSere skal behøve å slette postene sine for å tekkes bermen i noen som helst spørsmål. Juice lager reglene for forumet, om man ikke bryter dem bør alt annet kunne tåles. Det betyr ikke at det ikke skal møtes med debatt og uenighet.

Jeg har selv postet bilder av fake ur mange ganger i sonens historie i den hensikt å belyse endel kjennetegn ved dem. Det anser jeg som helt stuerent, og dertil meget prisverdig.

Om trådstarter faktisk har kjøpt uret selv er det gjerne utgangspunktet for en diskusjon om konsekvens, midler og hensikt, og det er en interessant debatt i seg selv.

Ser at jeg var en smule upresis i mitt innlegg... Spekteret av fake ur er stort, alt fra syden fakes til de det siktes til her. Jeg hadde i tankene de fake ur man som oftest spotter her hjemme i Norge. Altså syden fakes..

Uansett var poenget mitt at jeg stiller spm tegn til timebandits stadig befatning med fake ur, sett i sammenheng med de nevnte Panerai trådene..

Dette er som forumdebatter flest.

Emm. er alle meninger velkomne, så fremt de går på sak og ikke person. Ikke nødvendig å dra så voldsomt til, wow en fake, men det er millioner av dem der ute, so what. det er selvsagt kjipt og jeg ville ikke kjøpt en, men la oss ikke hugge hodet av timebandit for det.

Beklager at jeg tok ting ut av kontekst. Hvis du leser hele denne kommentaren, kommer "so what" i et helt annet lys. Det er klart.

Ro deg ned noen hakk LeMonde. Du framstår som en forsmådd forhandler som er redd for levebrødet ditt. Du burde vite bedre. Og er du bare entusiastisk burde du fortatt ta det litt rolig. Førstehåndskunnskap med fake ur er alfa og omega for å klare å skille de fra ekte. Jeg er overbevist om at du, og de fleste andre her inne, har benyttet dere av sammenlikningsbilder med fake vs. ekte når dere har vurdert kjøp over nettet. Slike bilder hadde ikke vært mulig uten at noen stikker hodet fram slik som OP har gjort her og kjøper en fake klokke.

Dette er riktig. Jeg burde vite bedre, og slutte å fremstå som noe jeg absolutt ikke er. Jeg er entusiastisk, så jeg bør ta ting med ro av den grunn. Jeg er derimot uenig i at jeg trenger "førstehåndskunnskap" for å skille et fake ur fra et ekte, jeg mener det holder å vite noe om selgeren, og være forsiktig med pengene sine. Jeg har aldri benyttet meg av sammenlikningsbilder, og jeg har ikke noe behov for at OP verken kjøper fake's eller viser meg dem etterpå.

Jeg er ikke enig i at den opprinnelige posten ga noe som helst inntrykk av å ha som hensikt hjelpe meg eller andre med å spotte en fake klokke fra en ekte en. Det var bare en bunke bilder av noe som så ut som en vanlig AP RO. Derfor synes jeg OP kom litt til kort i sitt forsøk på å opplyse og hjelpe oss uvitende, og ikke tilførte noe særlig annet enn "sjekk hvor lik en god kopi er". Dette er ikke spesielt verdifull informasjon i mine øyne. Dessverre. Jeg tar sikkert feil.

Jo mer saklig man tror man er, jo mindre saklig blir responsen. Jo mer man selv tror man går på sak, jo mer går motstanderne på person ("La oss først og fremst beskytte OP. For Guds skyld! Hvem faen er du?"). Og har man færre innlegg enn de som er uenige, kan man ihvertfall bare holde kjeft, da man per definisjon er mindreverdig og ikke tilstrekkelig opplyst ("Du må'kke komme her og komme her! Les alle de 700 innleggene mine før du sier noe som helst").

Jeg har skjønt at jeg har tråkket på mange ømme tær ved å hevde at en person som kjøper en fake AP med viten og vilje er kritikkverdig. Jeg føler jeg kun har gått på sak i alle mine innlegg, men responsen har stort sett vært at jeg har angrepet personen. Det beklager jeg på det sterkeste. Det er sikkert sjelden sammenheng mellom person og sak, og det burde jeg vite om, og ta hensyn til. Jeg har ingenting imot OP, men jeg har noe imot replica-industrien.

Derfor vil jeg gjerne legge meg flat, og beklage til alle jeg har støtt med min fremferd og mine krasse ord. Jeg føler meg truffet av alle som har klaget på den dårlige stemningen i denne tråden.

Jeg forstår nå at det er stor interesse her på TS for fake klokker og bilder av disse, slik at man kan bli flinkere til å spotte fakes dersom man skal handle på internett. Det trodde jeg ikke, men så feil kan man ta (jeg har tross alt bare noen-og-tredve innlegg, så jeg er ikke i posisjon til å være noe forumpoliti).

Hvis TS er et forum der det ikke er lov å kritisere replica-industrien, fordi man da kanskje sårer folk som handler med slike varer, synes jeg dette er trist.

Hvem kan vel vite om en AP RO til 2000 kr er ekte eller ikke? Bra vi har sonen til å oppklare det.

Takk for meg.

Jeg må si jeg er skuffet over folks forsøk på å forsvare denne tråden. Er det i det hele tatt noen som helst tvil om at fakes nå er så gode at de kan lure de fleste ?
At man skal godta eksponering av slikt her vil være å trekke TS.no ned i søla. En ting er den harde kjerne som kanskje har behov for å kunne skille på fake og ekte, men hva med alle lurkers som er i ferd med å tre inn i klokkeverdenen ? Svært dårlig reklame for oss her inne.
Skal man ha en skikkelig analyse av dette så bør man holde seg til replica-forum. Og hvis analysene her skulle komme opp på dette nivået så melder jeg meg ut...

Det er vel ikke uten grunn at alle respektable klokkeforum har nulltoleranse for fakes ? Få vekk skiten sier jeg bare - og de som tråkker over streken fortjener å henges ut !

Oi oi oi! Første tur innom denne tråden. Har lest alle postene, og kommer ikke til å lese flere. Er det rart det er krig i verden?

Jeg må si jeg er skuffet over folks forsøk på å forsvare denne tråden. Er det i det hele tatt noen som helst tvil om at fakes nå er så gode at de kan lure de fleste ?
At man skal godta eksponering av slikt her vil være å trekke TS.no ned i søla. En ting er den harde kjerne som kanskje har behov for å kunne skille på fake og ekte, men hva med alle lurkers som er i ferd med å tre inn i klokkeverdenen ? Svært dårlig reklame for oss her inne.
Skal man ha en skikkelig analyse av dette så bør man holde seg til replica-forum. Og hvis analysene her skulle komme opp på dette nivået så melder jeg meg ut...

Det er vel ikke uten grunn at alle respektable klokkeforum har nulltoleranse for fakes ? Få vekk skiten sier jeg bare - og de som tråkker over streken fortjener å henges ut !

Dette kommer veldig ann på hvordan man legger frem tråden om fakes. Det burde for det første KUN være bilder som ikke linker til noen salgsider, men kun sammenligning for å se hvordan ørsmå elementer kan skille en fake klokke fra en ekte. Jeg tror flesteparten her inne ser høyst negativt på kopier av klokker. Kvaliteten og tanken på arbeidet som ligger bak urverkene er jo grunnen til at hvertfall jeg elsker det! :D

En "negativ" tråd om kopier og fakes + hvordan man skal spotte virkelige gode kopier kan jo bare lages i SP så slipper alle nye medlemmer og lurkers å bli lurt inn.

PS: Å henge ut medlemmer på et forum synes jeg blir temmelig barnslig, dette er ikke 4Chan. Da passer det seg bedre med en advarsel fra moderator/Juice til vedkommende som "fremmer" replica. :)

Hvis TS er et forum der det ikke er lov å kritisere replica-industrien, fordi man da kanskje sårer folk som handler med slike varer, synes jeg dette er trist.

Det er ihverfall helt sikkert at vi fint kan kritisere replica-industrien, og det gjør vi stadig over en lav sko :D Som seg hør og bør. Hver dag gjør f.eks. mange av sonens medlemmer jobben Finn burde klare selv, å luke bort replikaer og svindelforsøk.

Jeg ser ingen grunn til å "gjemme" bort omtale av fakes. Folk her trenger ikke beskyttes mot seg selv, for et latterlig barnehagekonsept. Jeg kan ikke se hvordan tidevis eksponering for triksene i fake-bransjen drar TS ned i søla?

Forøvrig tror jeg det er mye skinnuenighet, vi er først og fremst ute etter å beholde den gode stemningen! :D

9065d1294294115-tv-show-extreme-couponing-boo-premieres-wednesday-december-29-2010-8pm-et-pt-group-hug.jpg

Synes trådstarter for å gjenvinne sin ære kunne poste en bildespesial med "hammer møter replica" ;)

Jeg har forresten fått kjølt meg ned litt nå, og kan vel oppsummere min holdning til det hele som unødvendig

Å diskutere replicas hører hjemme på et klokkeforum. Men til de som kjøper kopier og synes det er helt greit å støtte denne industrien:

ari3_2.gif

Just my humble two cents...

Det har tidvis gått litt varmt i denne tråden, men har verken mottatt noen henvendelser fra trådstarter eller andre medlemmer.

Antar derfor at man nok en gang er gode venner - i ekte TS-ånd tro :)

Ser ingen grunn til å bruke mer tid og energi på replicas, så denne tråden stenges.

Status
Stengt for ytterligere svar.