Smartklokker (online eksperiment for masteroppgave)

Medlem
18. juni 2015
Innlegg
11
Sted
London
Hei.

Mitt navn er Alexander og jeg er for tiden Master student på Goldsmiths, University of London hvor jeg studerer forbrukeratferd. For min masteroppgave forsker jeg på om luksuriøse smartklokker vil i fremtiden bli oppfattet som mer luksuriøse enn de tradisjonelle luksus klokkene. Jeg trenger noen klokke interesserte og kompetente forbrukere til masteroppgaven. Hvis dere syntes dette høres interessant ut så gjerne bli med på et online eksperiment jeg har laget (linken ser dere under). Den tar mellom 20-30 minutter og er på engelsk. Jeg setter veldig stor pris på deltakelsen og som belønning kan en av deltakerne vinne ett gavekort på Amazon verdt 200kr.

https://bino.qualtrics.com/SE/?SID=SV_0DGx5byy5flWpxj
 
Interessant. Følte at det var noen av de spørsmålene som ikke var helt åpne med tanke på hvilket svar jeg skulle gi (i delen om "vanlig" Rolex vs smartklokke-Rolex).
 
Men blir ikke resultatene litt misvisende hvis du i spørsmålet også legger veldig opp til hva svaret bør/skal være? Bare et innspill, dette altså.
 
Men blir ikke resultatene litt misvisende hvis du i spørsmålet også legger veldig opp til hva svaret bør/skal være? Bare et innspill, dette altså.
Takker for innspillet. Vet ikke om du refererer til "What if" scenarioene eller siste delen, men de What if scenarioene skal være nokså åpenbare for å illustrere at scenariet x fører til svaret y. Men du skal bli forundret over hvor mange forskjellige svar jeg får inn. Den siste delen er noe som er basert på IAT som står for implicit Association test hvor man bare har to svaralternativer. Noe av hensikten er å se om det er korrelasjon mellom den siste delen og "What if" scenarioene. Håper dette svarte på innspillet ditt.