Sokketråden

Medlem
9. aug. 2010
Sted
Vinderen, Oslo
Sokker har blitt min nye greie! Hva er vel bedre enn å unne seg et par skikkelig kvalitetssokker!?

Har dere noen tips til de ultimate sokkene?

Hvilke materiale og blandinger er best? Mohair, cashmere, ull, silke, bambus, angora?

Noen merker som gir mye "bang for bucks"?

Jeg vil høre dine tips!

Kjøpte ett par i cashmere fra Ferner Jacobsen forleden dag. En liten julegave til meg selv. Har ikke fått prøvd dem enda, men jeg gleder meg for å si det mildt! Mener å huske at de kostet 350kr, en god del mer en det jeg vanligvis bruker på sokker, men shit au!

H&M sine mørkegrå i ullblanding (?) er brukssokkene her i gården -
føles litt som sokkenes Seiko, in-house og greier.

Dyrere enn så blir det først på funksjonssokker à la ski/løpe-sokker

Skille

En fornuftig ting en kompis "lærte" meg var å hive allt du har av sokker og kjøpe 20 par identiske så slipper man problemet med de ene sokkene som forsvinner i vask eller om hæla ryker :)

Hmm, denne må jeg poste i tråden "De andre er værre", nei vent..
Men her går det enkelt og greit i billig svarte sokker, som blir byttet ut med nye billige sokker når det oppstår hull.

Men hvem vet, kanskje jeg oppdager en ny verden av sokker etter noen oppdateringer i denne tråden :)

Liker godt Falkes cashmirsokker, ellers har jeg en del i silke/cashmir-blanding kjøpt i USA for en stund siden jeg er veldig fornøyd med, husker ikke lenger merke.

Denne tråden kommer til å dø ut ganske fort. Det finnes rett og slett ikke kostbare nok sokker til at noen her inne er interesserte. Felleskjøpets ullfrotte er liksom ikke helt i vinden. Hadde du kommet med et par kortstrømper som kostet over femtenhundre hadde pipen fått en annen låt. Da hadde klokker og klokkebokser formelig druknet i alle disse sokkeparene som lå og fløt rundt omkring. Såå gode hadde disse sokkene vært.

Forretningside:
Skyt et par røyskatter, bland inn noen hår fra pelsen på disse i noe billig stoff og få kineserne til å ordne resten. Da har du hermelinsokker til en tusenlapp for paret. Netto på 900,- pr par er ikke usannsynlig. Økes prisen til femtenhundre vil sannsynligvis salget øke ytterligere 50%.

Mogens, denne ideen får du som takk for hyggelige handler og klokkekonsultasjoner.

Da burde jo disse : The Elder Statesman*Thick Cashmere Socks*|*MR PORTER til 250 euro paret slå ann.
Til vintersko, ja.
Til pensko/dressko eller andre "småsko" blir de vel i tykkeste laget:)
Mes Chaussettes Rouges - The best of socks - Mes Chaussettes Rouges

De selger bl.a. sokkene som brukes av paven og kardinalene, og jeg kjøper også alle sokkene mine her. :p

Jøss, her var det mange fine sokker. Denne siden har jeg lagt til "bokmerker".
Bedre å kjøpe ti par av disse enn 100 par på Dressmann.

Sokker har blitt min nye greie! Hva er vel bedre enn å unne seg et par skikkelig kvalitetssokker!?

Har dere noen tips til de ultimate sokkene?

Hvilke materiale og blandinger er best? Mohair, cashmere, ull, silke, bambus, angora?

Noen merker som gir mye "bang for bucks"?

Jeg vil høre dine tips!

Det beste er sennagress og skaller. :D Alt annet blekner i forhold.....

Hmm, enda en ting å bruke mer penger på...trodde sokker var sokker:)

Jeg har skifergulv med sementfuger i nesten hele kjelleren, så det ryker en del sokker
i løpet av et år. Jeg har derfor, i mange år, vært medlem i sokkeklubben og får tilsendt
3 par hver andre mnd tror jeg det er. Betaler ca. 140,- for 3 par hjem i postkassen.

Sokkene er helt OK, tror jeg... Men har ikke noe å sammenligne med, må innom en sokkebutikk til uka og
kjøpe meg opp for erfaringens skyld. Damn You :D

Socks - Kundeservice på internet!

Har etter noen runder funnet ut at sokker sliter jeg fort nok til at det blir relativt rimelige sokker på meg. Falcke er meget bra men ble utslitt de også gitt..

Har etter noen runder funnet ut at sokker sliter jeg fort nok til at det blir relativt rimelige sokker på meg. Falcke er meget bra men ble utslitt de også gitt..

Jeg er litt av samme oppfatningen når det kommer "brukssokker". Derfor kjøper jeg svarte sokker fra Marks and Spencer og "ballerinasokker" til bruk i loafers. Ellers har jeg endel sokker fra Happysocks når jeg ikke føler meg veldig seriøs ;)

Jeg tenkte jeg skulle kjøre full ubytting av hele laget, av både sokker og boksere, på nyåret. Tenkte kanskje jeg skulle prøve Gold Toe

Dette var jo meget hyggelige priser, hvis kvaliteten er så god som de sier selv. Kjekt å vite, jeg begynner å bli lei av mine standard "fem par for hundrelappen". Men faktisk slitestyrke må være betydelig bedre hvis det skal være noe vits (som flere har vært inne på).

Synes jo ellers at de burde kalt boxerne sine Gold Dick , sånn for å være konsistente mener jeg.

Jeg bryr meg egentlig ikke noe særlig om hva slags material sokkene mine er laget av. Bomull funker fint for meg!
Har hatt sokker i cashmere og silke, men det slites og mistes ganske fort, så nå har jeg fått det for meg at jeg heller vil sprite opp hele antrekket med sokker i morsomme farger og mønstre som jeg bruker daglig, på jobb og fest. Da rasker jeg enkelt og greit med meg det de har av morsomme sokker på Zara og H&M:)

Her er fra siste innkjøp tidligere i vinter :cool:

77126437-2315-4259-AFBC-101BE68FCD1C-5132-000007330C9A1FB9.jpg

Redigert: