Solbrilletråden

Når mottak av tips/inspirasjon og bestilling smelter sammen til én handling = ingen impulskontroll.


Grattis. Dette er de samme brillene som jeg har lagt inn lenger oppe i tråden her. Kjøpte et par i 61mm fra Synsam Lillegrensen på sensommeren i fjor, meget godt fornøyd! (Prisen var en god del over det du endte opp med, men solbriller kjøper jeg ikke uprøvd.)

Edit: Jeg har varianten med polariserte glass, så deri ligger nok også litt av prisforskjellen.
 
Var egentlig keen på disse, men prisen er noe drøy:

Dita Lancier ls.001
Lancier-001-MatteBlack18kGold-01_large.jpg


så jeg endte opp med å bestille meg noen langt billigere:

Tom Ford Elliot
Tom-Ford-Elliot-TF0335-02W-ld-1.jpg
Er det en butikk i Norge som har Dita Lancier? Så jo riktig så kule ut, men kan jo være en fordel å prøve mtp. pris. De minner meg veldig om LV Evidence i shapen..?
Noen innvendinger på hvordan den "sitter"? :)

Tom Ford slår man ikke feil med! Kul solbrille! :)
 
Har sverget til billigbriller i alle år. Dessverre har dette ført til at jeg ikke bryr meg stort, og derfor har en tendens til å miste en del iløpet av en sesong. Har også gitt bort mange par..
Har siklet på RE aviators en god stund, men for å teste størrelse og se om de passer meg, så bestilte jeg i dag et par med American Optical aviators. Om de får båten min til å flyte blir det nok RE etterhvert.
Bestilte også et sett clubmaster kopier for å teste det designet også, selv om jeg er noe skeptisk.
 
Etter cirka 20 Ray Bans, en skuff full av motemerker, og noen slengere, har jeg endt på Serengeti og Persol.

Et par Prada til rett antrekk er unntaket, men de er ikke av samme kvalitet som Serengeti og slettes ikke på nivå med Persol. Det er det ikke så mye annet som er etter min erfaring.

Jeg handler solbriller litt for ofte, og på nett får man jo ikke prøvd dem heller, så nå har jeg et par Persol til overs, siden jeg er for tjukk i hue ;):

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=60219218
 
Når mottak av tips/inspirasjon og bestilling smelter sammen til én handling = ingen impulskontroll.
Hoho. Såg på denne tråden litt tilbake, endte opp med disse eg og... Mangel på impulskontroll er korrekt. Venninne jobber i brillebutikk=veldig ok priser=litt for mange solbriller. Altfor lite sol.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg handler solbriller litt for ofte, og på nett får man jo ikke prøvd dem heller, så nå har jeg et par Persol til overs, siden jeg er for tjukk i hue ;):

Samme problemet har jeg! Godt jeg ikke er alene om å være for tjukk i huet for Persol!
 
Har et par Ray-Ban Wayfarer 40 Years Special Edition produsert av Ray-Ban i USA med Bausch & Lomb glass, etter sigende ved 40 års jubileet til Wayfarer modellen i 1992 eller 93. Svært fornøyd med disse! Bare jeg klarer å finne det originale etuiet som har blitt rota bort.

B4D41163-64BC-42D8-8B0D-D3DB03B04D01_zps5jtsorhf.jpg


Har lyst på et par Persol på sikt, men ikke funnet noen jeg synes er en innertier ennå.
 
Har sverget til billigbriller i alle år. Dessverre har dette ført til at jeg ikke bryr meg stort, og derfor har en tendens til å miste en del iløpet av en sesong. Har også gitt bort mange par..
Har siklet på RE aviators en god stund, men for å teste størrelse og se om de passer meg, så bestilte jeg i dag et par med American Optical aviators. Om de får båten min til å flyte blir det nok RE etterhvert.
Bestilte også et sett clubmaster kopier for å teste det designet også, selv om jeg er noe skeptisk.
Etter én sesong med mine RE aviators anbefaler jeg dem glatt. Meget gode briller, kvalitetsmessig en divisjon eller to opp fra AO. RE er også supre på service, jeg og en klønete servitør i Italia klarte sammen å knuse ett glass og bøye den ene brillestangen. Sendte dem til RE som fikset dem som nye for en slikk og ingenting.
 
AO aviatorsene kom allerede i dag, en ukes leveringstid er ikke galt. Jeg mener bestemt på at de er 55mm de jeg bestilte, men det er mulig at jeg kanskje burde hatt 58. Får se hvordan det blir når jeg får brukt de litt. Det første som slo meg når jeg prøvde de på var at her har jeg funnet briller som faktisk passer hodeformen min veldig godt. Alt i alt svært fornøyd. Nå mangler jeg bare sol så jeg får brukt de litt..
 
  • Liker
Reaksjoner: Heritage
FullSizeRender_zps6bsfikwq.jpg


Denne komboen gikk mye igjen hos meg i fjor, og har vist seg å bli en gjenganger også i år. Solbriller fra Persol, kjøpt på ferie i Cannes i fjor. Vannvittig gode å ha på seg, samt å se i. Varierer de sammen med RayBan Aviators, Clubmasters, Round og Wayfarers, samt et par Louis Vuitton Evidence og et par fra Gucci som får litt for lite ansiktstid.

Ja, jeg er litt over snittet glad i solbriller :rolleyes:
 
Serengeti lager vel noke av dei beste glassene til kjørebriller som er å få kjøpt , er på mitt andre par på ganske mangen år. Denne gangen med styrke. Meget god kvalitet .
Ellers har eg en del maui Jim til jobb/sport, anbefalles . Spesielt modellene med polarisering som dekker godt er supre når det kreves.
Eg har også oakley frogskin med styrke som funker greit, Ikkje serengeti kvalitet men ok. Persol er ok, men har dårlig erfaring med styrkeglass.
 
Redigert:
Tips til diskré og funksjonelle solbriller til mitt slanke kranie? Hadde meg en tur i butikk her om dagen og synes alt bygger for bredt. Litt som SubC. Altså ute etter noe i kategorien femsifret sportOysterkasse

Gjerne legge ved bilder
 
Dyrt for at det skal være dyrt eller kvalitet.?

Serengeti er nevnt fleire ganger, Ikkje uten grunn. ;)
Spør du meg?

Isåfall mener jeg slanke, smale briller ikke digre greier. Altså ikke ny Sub men gammel slank.

Og jeg har på ingen måte tenkt å bruke masse penger nei

Hahaha edit, den var ikke til meg nei
 
Jeg kjøpte meg nettopp Oakley Holbrook LX (med styrke i glassene, brilleslange som jeg er) - var først ute etter Wayfarer men disse blir litt for små for meg i originalutførelse siden jeg er så tjukk i hodet og jeg syntes ikke de tok seg godt ut i stor størrelse. Holbrook LX satt derimot perfekt, og med Green Tortoise-utførelse på rammen så det veldig ryddig ut. Jeg er veldig fornøyd - endelig kan jeg kjøre bil med solbriller!
TwAehDt.jpg
 
Hva syns folk om disse fra Persol?
img_art_PO_3046S_REFLEX_EDITION_24_57.jpg

Hentet de på posten i morges, men vet ikke helt om de passet min ansiktsform.. Mulig de dukker opp på TS marked senere :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare