Solid klokke

Medlem
10. juni 2008
Sted
Trondheim
Jeg mistet min Seiko Monster ca en meter i gulvet her en dag, og mens jeg sjekket at den ikke hadde lidd nevneverdig kom jeg til å tenke på en klokke jeg hadde for 10-12 år siden. Jeg kan ikke huske hvilket merke det var, men husker jeg syntes den var utrolig stilig. Sannsynligvis en Seiko eller lignende til under tusenlappen. En gang jeg gikk på skøyter på et fjellvann oppdaget jeg da jeg kom hjem igjen at klokken var borte, og etter å ha tatt en tur opp samme vei som jeg kom uten å finne den, anså jeg klokken som tapt.
Etter et halvår dro jeg for å bade i samme fjellvann en varm sommerdag, og hadde da helt glemt klokken. Jeg svømte ut på en liten øy ute i vannet og fant til min store overraskelse klokken i lyngen nesten ute i vannet! Og om ikke det var nok, den tikket fortsatt:D
Dette får meg til å tenke at klokkene våre sannsynligvis tåler ganske mye mer enn vi tør utsette de for:D
Noen andre med historier om klokker de har/har hatt som har tålt mer enn en skulle tro?

Det var en vanvitig kul historie.
Har desverre ikke opplevd lignende.
Klokkene mine behandles som bortskjemte barn...:mrgreen:

Dritkult!

Det er jo en oppfordring til alle oss andre, vi m åleite etter Rolexen som ligger rundt omkring når vi er på fjellet :D:D

Jeg vokste opp på gård, og sommeren da jeg var 11-12, så tilbragte jeg mye tid i siloen og hjalp til med å spre gresset utover i siloen når de kom kjørende med lass. En kveld oppdaget jeg at klokken min var borte, men tenkte ikke stort mer over det. For det første så pleide jeg å miste ting, for det andre var det snakk om en temmelig forglemmelig sak - et kvartsur av nå glemt merke.

På vinteren samme året dukket plutselig klokken opp igjen da min far skulle gi kyrne mat. Da viste det seg at den hadde ligget over et halvt år syltet med gress og maursyre under et par tonn silo. Den også gikk fortsatt, men jeg husker at reima ikke var særlig delikat.

Jeg har 2 Edox delfin 20atm fra 70 tallet liggende, de fikk jeg nye av far min når jeg gikk på barneskolen, tror det var i 3.klasse.
Husker jeg var stolt av de på den tiden.
Pappa kjøpte det han trodde var en bombesikker klokke til meg men den gang ei, jeg mistet den ene under en snøballkamp på skolen, fikk kjeft og juling når jeg kom hjem, men uka etter så kom pappa med en ny Edox. på vårparten ble klokke nr 1 funnet igjen på skoleplassen, etter å ha trekt opp den så virka den så fint atte, kvalitetstempel etter å ha lagt i snø, is og vann i 4 måneder.
Prøvde å trekke den opp igjen akkurat nå, funker som bare det enda.

http://i90.photobucket.com/albums/k240/cesandberg/edoxfront2.jpg

Jeg måtte ha meg en bruksklokke når jeg var i NATO tjeneste i utlandet for 7-8 år siden. Siden klokker for meg den gangen ikke var noe mer enn noe som viste meg tid og dato, gikk jeg for en billig citizen aqualand diver med kvarts verk. Denne brukte jeg daglig resten av tjenestetiden i utlandet og noen år hjemme i forsvaret. Etterhvert så ble det nordsjøen på meg og klokka fortsatte sitt liv på håndleddet ute i nordsjøen med oljeslam og diverse kjemikalier som hverdagskost. Den har blitt utsatt for ganske mye slag, dunk og andre påkjenninger. Det eneste som ikke holdt mål var gummireimene som begynte å ryke hvert halvår etter jeg startet i nordsjøen.
Den tikker og går, glad og fornøyd den dag i dag, selv om den er gått av med pensjon og flyttet inn i en skuff et sted... Har kun byttet batteri på den en gang for ca 4 år siden...

Siden antallet forummedlemmer har explodert det siste året henter jeg frem denne tråden igjen og ser om noen flere har noen klokker som har tålt mer enn forventet:D

hadde i hine hårde dager en Citizen diver. Var på besøk hos en kompiss av meg som har ett beist av ei bikkje, en St.Bernard med det nette navnet luffe:D Vi satt og tok noen øl i sommersola og hadde spist grillmat. Den klokka hadde gummireim, og jeg var plaget av at jeg ble så klam under reimen om det var varmt. Så jeg tok den av meg, og la den på bordet ved siden av matrestene. Litt seinere var klokka og matrester borte, og bikkje var mett og fornøyd:eek: Det hører med til historien at bikkja måtte til doktoren for å få sjekka mage og tarm, og da de tok røntgen så de ei klokke, en tennisball og litt annet skrap. Kompisen min kom tilbake noen lapper fattigere, med en gammal tennisball og en klokke. Reima var mer eller mindre spist opp, men klokka tikka og gikk den. Tror den klokka ligger i en skuff ett eller annet sted. Hvilken vei klokka kom ut vites ikke:D

Haha! :D

Klokker har generelt nokså god toleranse for bakterier:
[video=youtube;HenZ4Z7w0qM]http://www.youtube.com/watch?v=HenZ4Z7w0qM&feature=related[/video]

Med bikkja. Den var så glad og fornøyd atte. I følge hundes eier har den spist tøfler, en hjulkapsel:eek: utallige barneleker og altså en Citizen diver med gummireim.

Fristende å komme med et ordspill av typen: Daily beater/eater, men jeg skal la være. Ops, for sent. :oops: