Ettersom interessen for klokker øker, og ikke minst etter skrekkelig dårlig inflytelse fra dette forum, er det igjen tid for en ny pakke som skal åpnes. Begynner å innse at når antallet mekaniske ur nærmer seg 10 så er sykdommen uhelbredelig, og tankene om en samling ikke lenger så sinnsyk som det var for noen år tilbake.
Ingen fabrikknye ur denne gangen.
Ser faktisk ut til å være en dobbel !
I bobleplasten finner jeg en av de absolutte klassikere. Ikke verst for en som sverget på at Rolex aldri skulle inn i samlingen. Det måtte bli en 14060, kan fremdeles ikke utstå (sorry til Rolex menigheten) cyclopen, og liker renheten på denne sub´en bedre.
Forsøkte å sette den i par med en av mine andre favoritter. Umiddelbart virker Rolexen litt liten, men tror jeg kan bli vant til den. Lenken er komfy, tenker vel å sette den på en Rubbe B eller tilsvarende etterhvert,
Men det kommer mer ;
Intet vanlig innslag på sonen;
Men det er min andre av sorten;
Vi snakker kunsthåndverk fra Firenze, en Anonimo Cronoscopio;
Sørger for at nykommeren får møte familie så raskt som mulig. En Anonimo Millimetri Polluce Bronce og en Anonimo Cronoscopio.
Avslutter med et WS. Kommer til å bli fin i sommer denne, merker det allerede nå.
Ingen fabrikknye ur denne gangen.
Ser faktisk ut til å være en dobbel !
I bobleplasten finner jeg en av de absolutte klassikere. Ikke verst for en som sverget på at Rolex aldri skulle inn i samlingen. Det måtte bli en 14060, kan fremdeles ikke utstå (sorry til Rolex menigheten) cyclopen, og liker renheten på denne sub´en bedre.
Forsøkte å sette den i par med en av mine andre favoritter. Umiddelbart virker Rolexen litt liten, men tror jeg kan bli vant til den. Lenken er komfy, tenker vel å sette den på en Rubbe B eller tilsvarende etterhvert,
Men det kommer mer ;
Intet vanlig innslag på sonen;
Men det er min andre av sorten;
Vi snakker kunsthåndverk fra Firenze, en Anonimo Cronoscopio;
Sørger for at nykommeren får møte familie så raskt som mulig. En Anonimo Millimetri Polluce Bronce og en Anonimo Cronoscopio.
Avslutter med et WS. Kommer til å bli fin i sommer denne, merker det allerede nå.