Sommer og klassiker.

Medlem
3. juli 2010
Sted
Bergen
Ettersom interessen for klokker øker, og ikke minst etter skrekkelig dårlig inflytelse fra dette forum, er det igjen tid for en ny pakke som skal åpnes. Begynner å innse at når antallet mekaniske ur nærmer seg 10 så er sykdommen uhelbredelig, og tankene om en samling ikke lenger så sinnsyk som det var for noen år tilbake.

Ingen fabrikknye ur denne gangen.
UB02.jpg

Ser faktisk ut til å være en dobbel !
UB03.jpg

I bobleplasten finner jeg en av de absolutte klassikere. Ikke verst for en som sverget på at Rolex aldri skulle inn i samlingen. Det måtte bli en 14060, kan fremdeles ikke utstå (sorry til Rolex menigheten) cyclopen, og liker renheten på denne sub´en bedre.
WSR02.jpg

Forsøkte å sette den i par med en av mine andre favoritter. Umiddelbart virker Rolexen litt liten, men tror jeg kan bli vant til den. Lenken er komfy, tenker vel å sette den på en Rubbe B eller tilsvarende etterhvert,
UBR1.jpg

Men det kommer mer ;
UB04.jpg

Intet vanlig innslag på sonen;
UB05.jpg

Men det er min andre av sorten;
UB06.jpg

Vi snakker kunsthåndverk fra Firenze, en Anonimo Cronoscopio;
UB13.jpg

Sørger for at nykommeren får møte familie så raskt som mulig. En Anonimo Millimetri Polluce Bronce og en Anonimo Cronoscopio.
UB10.jpg

Avslutter med et WS. Kommer til å bli fin i sommer denne, merker det allerede nå.
WSA01.jpg

Dette var en rå "dagens dobbel":eek:

Gratulerer med to nye flotte ur - ser ut som du har litt av en samling der...

Fantastisk. Jeg har lyst på alle fire klokkene du viser fram her. Rolexen og IWC'en er drømmeur begge to. Og den bronse-Anonimoen er en av årets mest minneverdige unboxinger i min bok (og det sier litt :) ).

Beintøft "Orange Monster" også, gratulerer så mye :)

Fy flate så mye bra her ja, mener å huske bronsen. Men en no-date og en ikke-anonym Anonimo til. Her snakker vi tilskudd. Grattis!!

Gratulerer med en skikkelig unboxing:cool:
På 14060 stemte jo alt. Kjenner meg igjen i tankene rundt cyclopen. Vurderte både 14060 og SD, men nå liker jeg cyclopen.

Og så en Anonimo Cronoscopio med en skikkelig tøff skive, nå får vi bare håpe på skikkelig sommervær så du får brukt de begge:cool:

Jeg elsker når relativt ferske medlemmer klinker til på denne måten! Du har allerede en fin samling. Jeg gleder meg til fortsettelsen;)

Gratulerer.

WOW! Litt av en dobbel!

Og når du i tillegg får sneket inn et bilde av den über-strøkne Portoguesen i tillegg er dagen komplett! :D

Stor grattis!

Gratulerer med nye klokker.

Anonimo får jeg ikke helt taket på, men 14060 er imo noe av det flotteste som fines og er helt enig med deg der. Ser ut som et veldig fint eks du har fått deg.