Sommerfresh Seiko - Hvilken skal man velge?

Medlem
9. mars 2011
Sted
Oslo
Hallo godfolk!

Kanskje feil årstid, men med Greg sin unboxing av sommerlig tøff Breitling med lys skive begynte tankene å vandre til mitt eget valg av sommerklokke for neste år.

Sommeren 2012 hadde jeg en Orange Monster på håndleddet og var godt fornøyd med det. Litt utpå høsten kom det rykter om en ny, oppgradert Monster, så da ble den gamle flippet med tanken om å handle inn den nye i god tid før neste sommer.

Gammel Monster

SKX781J_LRG.jpg

Ny Monster

SRP309K1_LRG.jpg

Men som dere sikkert vet endrer preferansene seg fort, og plutselig tar jeg meg selv i å tenke at denne kanskje kunne vært litt stilig... Seiko Sumo med orange skive...

[video=youtube;0q92Peow-0U]http://www.youtube.com/watch?v=0q92Peow-0U[/video]

Jeg har aldri prøvd Sumoen på armen, men den får jo mye skryt rundt om...Hva tror menigheten?

Alle meninger/tanker/erfaringer tas i mot med takk...
Er selvsagt også åpen for innspill til andre alternativer (nytt eller brukt), men prismessig vil jeg nok sette taket i samme område som Sumoen (rundt 6k inklusive ekstra lenke, frakt og mva)!

Hallo godfolk!

Kanskje feil årstid, men med Greg sin unboxing av sommerlig tøff Breitling med lys skive begynte tankene å vandre til mitt eget valg av sommerklokke for neste år.

Sommeren 2012 hadde jeg en Orange Monster på håndleddet og var godt fornøyd med det. Litt utpå høsten kom det rykter om en ny, oppgradert Monster, så da ble den gamle flippet med tanken om å handle inn den nye i god tid før neste sommer.

Gammel Monster

SKX781J_LRG.jpg

Ny Monster

SRP309K1_LRG.jpg

Men som dere sikkert vet endrer preferansene seg fort, og plutselig tar jeg meg selv i å tenke at denne kanskje kunne vært litt stilig... Seiko Sumo med orange skive...

[video=youtube;0q92Peow-0U]http://www.youtube.com/watch?v=0q92Peow-0U[/video]

Jeg har aldri prøvd Sumoen på armen, men den får jo mye skryt rundt om...Hva tror menigheten?

Alle meninger/tanker/erfaringer tas i mot med takk...
Er selvsagt også åpen for innspill til andre alternativer (nytt eller brukt), men prismessig vil jeg nok sette taket i samme område som Sumoen (rundt 6k inklusive ekstra lenke, frakt og mva)!

Av monstrene liker jeg den gamle, med den gamle kronen best.

Men klart du skal gå for Sumo!:) Har selv sett på den i det siste, og synes den er knalltøff! Du burde se etter den brukt, for har jo sett flere av disse blitt solgt rimelig, både her, og på wus, liggende på prisleie 2500kr. Det virker som mye klokke for pengene :)

Av monstrene liker jeg den gamle, med den gamle kronen best.

Men klart du skal gå for Sumo!:) Har selv sett på den i det siste, og synes den er knalltøff! Du burde se etter den brukt, for har jo sett flere av disse blitt solgt rimelig, både her, og på wus, liggende på prisleie 2500kr. Det virker som mye klokke for pengene :)

Jeg er selv en Spork-mann, men den fåes meg veterligen kun i sort.
Gamle monster står seg forbløffende bra i duellen mot nye, ser kronen nevnt og enig.
Lumen er dog litt mere skarp og monster-tannete på nye (må nok sees live før jeg avgjør om det er løft eller ikke)

Morsomt å se hvordan Seiko så å si inkorporerer monster-trekk i den nye modellen selv om hele monsterkjelenavnet er fansen som satt.

Blir det øljekk på nye Sporken?

Orange monster tar seg utvilsomt bra ut på en solfylt sommerdag - dette var min "sommerbeater 2012" :cool:
Etter å ha komt over disse to bildene av SKX009 (nr.1 lånt av en medasylant Vidar - nr.2 av c--f) er en 009 bestilt og blir min "sommerbeater 2013"! Fortrinnsvis på super jubilee-lenke slik som bilde nr.2 :D

66837b159dbf838462f7c8f0d4953c8e_zps7afbfdf0.jpg

06fd533e4f63a60b07c1543a3ea855fb_zps1e268bc2.jpg

Blir ikke mer folkelig enn dette.. :rolleyes:

Redigert:
Jeg endte opp med Sumoen med orange skive og BoR lenke fra Yobokies... Fortsatt lenge til sommeren, men planleggingen kan ikke gjøres tidlig nok! ;)

20121126_120328.jpg