chronometer
Støttemedlem
Dagens dobbeltpost:
Sommerklokke behøver ikke å være dyr. Suter ~1970 (F.Suter & Cie. Biel Sveits)
Sommerklokke behøver ikke å være dyr. Suter ~1970 (F.Suter & Cie. Biel Sveits)
Quartz vs. mekanisk. Et klassik conundrum.
Faktisk 2x mekanisk og automatisk.Quartz vs. mekanisk. Et klassik conundrum.
Wow. OK. Pride to learn. Alltid lært at "three lines of text" på en eldre Seamaster indikerte quartz. Kjekt å lære noe nytt. Hva er referansenummer til den med tre linjer tekst (dvs. den øverste på bildet)?Faktisk 2x mekanisk og automatisk.
Men analog regnbue.
Siste modell før den ble stor og fikk dato kl 18, som er i salg nå. Tror dette er riktig klokke (så innmari mange modeller): 212.30.41.20.03.001Wow. OK. Pride to learn. Alltid lært at "three lines of text" på en eldre Seamaster indikerte quartz. Kjekt å lære noe nytt. Hva er referansenummer til den med tre linjer tekst (dvs. den øverste på bildet)?
EDIT: Ser at Omega 2500 trolig er urverksrseferansen for denne.Da lærte jeg noe nytt i dag også. Takk.
Jo mer jeg ser på "eldre Seamasterklokker", jo penere blir de. En kollega har en eldre mekanisk Seamaster (med aluinsert) som ser helt fantastisk ut med naturlig brukt og bleket lyseblå insert.Siste modell før den ble stor og fikk dato kl 18, som er i salg nå. Tror dette er riktig klokke (så innmari mange modeller): 212.30.41.20.03.001
Seamaster Diver 300M 41 mm, steel on steel - 212.30.41.20.03.001 | OMEGA®
Discover the Seamaster Diver 300M 41 mm, steel on steel Watch - 212.30.41.20.03.001!www.omegawatches.com
Tipper dette er den mest solgte SMP?
Jess! Angrer skikkelig på salget av denne: https://www.tidssonen.no/forum/thre...-2541-80-00-fra-1998-james-bond-klokka.66008/Jo mer jeg ser på "eldre Seamasterklokker", jo penere blir de. En kollega har en eldre mekanisk Seamaster (med aluinsert) som ser helt fantastisk ut med naturlig brukt og bleket lyseblå insert.
Av og til kjenner jeg at jeg savner min moderne variant på OEM gummireim. Fantastisk bærekomfort.
Vis vedlegg 373891